De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Voedingsclaims als marketingmiddel

Voedingsclaims als marketingmiddel

Samenvatting

In dit document wordt het afstudeeronderzoek naar de invloeden van voedingsclaims beschreven. Het plaatsen van voedingsclaims op voedingsmiddelen helpen consumenten met het maken van een gezonde keuze. Echter is dit niet altijd het geval. Ze kunnen consumenten ook misleiden, waardoor er alsnog wordt gekozen voor een ongezond product. Door in kaart te brengen hoe een consument wordt beïnvloed door voedingsclaims, kan de voedingsmiddelenindustrie de voedingsclaims dusdanig inzetten als marketingmiddel, zonder consumenten te misleiden. De hoofdvraag van dit afstudeeronderzoek is “Hoe beïnvloeden voedingsclaims de koopintentie van consumenten en welke rol speelt consumentenbetrokkenheid hierbij?”.

OrganisatieAeres Hogeschool
Opleiding
InstituutTuinbouw en Akkerbouw
Lectoraat
PartnersCAH Vilentum
Gepubliceerd in
Datum2016-06-03
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk