De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De kleine dierenspeciaalzaak: de basis voor een online marketingstrategie

De kleine dierenspeciaalzaak: de basis voor een online marketingstrategie

Samenvatting

Consumenten doen steeds vaker hun aankopen via een online winkel. Dit resulteert voor bedrijven in een transitie van offline naar online verkoop. Ook social media gebruik door consumenten om informatie over winkels te verkrijgen, blijft groeien. Om ook de kleine dierenspeciaalzaak goed voorbereid aan de toekomst te laten beginnen, is in dit rapport een advies opgenomen om te starten met het online verkoopkanaal en social media, waarbij er gebruik wordt gemaakt van de traditionele benadering om consumentengedrag te verklaren. Het doel van dit rapport is om een adviesrapport op te stellen waarin gekeken wordt naar de beweegredenen van consumenten om online te kopen en welke factoren invloed hebben op het consumentengedrag. Daarna wordt een basisplan opgesteld, waarbij de mogelijkheden om de transitie van offline naar online verkoop te maken worden bekeken. Door middel van literatuuronderzoek is bepaald welke factoren invloed hebben op consumentengedrag en waar ondernemers zich op moeten focussen bij het starten van een online verkoopomgeving.

Toon meer
OrganisatieAeres Hogeschool
AfdelingDier- en Veehouderij
PartnersAeres Hogeschool Dronten
Datum2017-03-31
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk