De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Beroepsopdracht Graded Activity in de praktijk Deel 1 & 2 een theoretische beschrijving

Rechten:

Beroepsopdracht Graded Activity in de praktijk Deel 1 & 2 een theoretische beschrijving

Rechten:

Samenvatting

Graded Activity (GA) is een gedragsgeörienteerde behandelwijze, waarin een tijdcontingente, stapsgewijze opbouw centraal staat. Graded Activity kan toegepast worden bij verschillende doelgroepen, maar wordt vooral veel toegepast bij chronische pijnpatiënten. Het heeft als doel het verhogen van het activiteitenniveau ongeacht de pijn. Gedragsverandering wordt bereikt door het toepassen van operante conditionering en cognitieve theorieën. Graded Activity sluit goed aan bij oefentherapie, omdat bij beide behandelwijzen gedragsverandering centraal staat. Ontstaansgeschiedenis van Graded Activity en zijn ontwikkeling, theoretische modellen en literatuur over effectiviteit van Graded Activity bij diverse ziektebeelden. De opbouw van Graded Activity en welke meetinstrumenten en materialen gebruikt kunnen worden komen aan bod. Conclusie behelst een vergelijking van het oefentherapeutisch handelen met Graded Activity. In het tweede deel hebben we een schematisch overzicht toegevoegd, met daarbij de benodigde hulpmiddelen en meetinstrumenten. Het product is bedoeld als praktische handleiding voor oefentherapeuten om GA in de praktijk toe te kunnen passen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutGezondheid
Gepubliceerd in
Jaar2008
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk