De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Elke maand een nieuwe collectie in de winkel!

Rechten:

Elke maand een nieuwe collectie in de winkel!

Rechten:

Samenvatting

Nog geen tien jaar geleden brachten kledingmerken maar twee collecties per jaar uit. De consument wil tegenwoordig elke maand iets nieuws in de winkels zien, het liefst vaker. Merken zoals Bestseller, Mexx, Esprit en Dept kunnen niets anders doen dan deze vraag te beantwoorden en meerdere collecties per jaar uit te brengen. Private labels zoals H&M en Zara brengen tot wel twaalf collecties per jaar uit. Dit wordt ook wel ‘fast fashion’ of ‘fast retailing’ genoemd. Probleemstelling: van het uitbrengen van twee collecties per jaar naar twaalf collecties per jaar, wat betekent dit voor het productie, organisatorisch en logistiek beleid? Activiteiten tijdens het onderzoek: tijdens dit onderzoek zijn er interviews afgenomen onder ruim twintig grote winkelketens zoals; We, C&A en Mexx enz. Er is gebruik gemaakt van mondelinge bronnen zoals de productmanager van More! bv, stoffenagenten bij Blomertextiel, Logistiek directeur van Paul Klarenbeek, TNT Fashion en Panalpina en een filiaalmanager van The Sting. Vervolgens is er gebruik gemaakt van vakliteratuur.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2008
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk