De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De kracht van bewegend beeld

Rechten:

De kracht van bewegend beeld

Rechten:

Samenvatting

We leven momenteel in een ‘zapcultuur’. Ons dagelijks leven bestaat uit honderden tekens, symbolen en beelden om ons heen. Dit is niet zo vreemd, want met een teken, symbool of beeld kan je veel sneller iets duidelijk maken dan met woorden. Door deze grote hoeveelheid tekens, symbolen en beelden is het bijna onmogelijk om al deze informatiete verwerken, dus ‘zappen’ we er doorheen. Het valt mij op dat op websites van modemerken deze ‘beeldcultuur’ aan het uitbreiden is naar een multimediaal tijdperk waarin bewegend beeld een steeds belangrijkere rol gaat spelen. Door de grote hoeveelheid informatie die we per dag te verwerken krijgen moet modemerken steeds beter hun best doen om op te vallen. Bewegend beeld wordt hier op veel verschillende manieren voor ingezet. Het doel van mijn afstudeeronderzoek is om er achter te komen wat de toegevoegde waarde van bewegend beeld op websites van modemerken is. Aan de orde komen: • Onderzoek naar het gebruik van bewegend beeld op websites van modemerken • Onderzoek verschil tussen betekenaren van stilstaand- en bewegend beeld • consumentenonderzoek naar het verschil tussen stilstaand- en bewegend beeld • interviews afgenomen bij Oilily, SuitSupply en Well Creative

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2008
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk