De Bijenkorf Chill Out
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
De Bijenkorf Chill Out
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
Vraagstelling: "Welke veranderingen moet de afdeling Chill Out in het geheel ondergaan om zijn unieke identiteit te behouden, trendsettend te blijven en tegelijkertijd mee te kunnen met de koers van retailgroep Maxeda?" Deelvragen m.b.t. de huidige situatie: - Hoe kan de groeistrategie van Maxeda worden omschreven? - Hoe is de Chill Out als afdeling te beschrijven? - Op welke manier is de Chill Out georganiseerd (vloer + inkoop)? - Welke knelpunten ondervindt de Chill Out? - Hoe is de omzetontwikkeling geweest sinds de opening? - Hoe is de huidige marge (gemiddeld)? - Hoe hebben de jongeren zich in de laatste tien jaar ontwikkeld op het gebied van wensen & verwachtigen, communicatiemiddelen en de plaats in de samenleving? - Welke ontwikkelingen hebben de laatste tien jaar plaatsgevonden op het gebied van concurrentie? Deelvragen m.b.t. het toekomstbeeld: - Welke aanpassingen moet de inkoop verrichten om structuur en controle te krijgen en te behouden tijdens het inkoopproces? - Welk effect hebben de ontwikkelingen op de assortimentsplanning? Waar liggen de kansen? - Welke producten moeten worden ingekocht of nieuw worden gesourced om de afdeling te verbeteren?

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Instituut | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2008 |
Type | Bachelorscriptie |
Taal | Nederlands |