De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het Good-Better-Bodique concept : een nieuw label en instore concept : in opdracht van Hunkemöller

Rechten:

Het Good-Better-Bodique concept : een nieuw label en instore concept : in opdracht van Hunkemöller

Rechten:

Samenvatting

Uit recent onderzoek van Hunkemöller is gebleken dat de consument een andere perceptie van het merk heeft dan dat Hunkemöller eigenlijk zou willen. Ze weten niet precies wat het merk te bieden heeft en zijn niet goed op de hoogte van de prijs en kwaliteit van de producten. - Om het merk beter te positioneren en het klantenbestand te vergroten wil Hunkemöller haar producten gaan segmenteren in 3 categorieën: Good, Better en Bodique. De artikelen worden gesegmenteerd op basis van prijs, kwaliteit en uitstraling. De Good-artikelen zijn basis artikelen welke tegen een ronde, lagere prijs worden aangeboden. Met deze producten gaat Hunkemöller de concurrentie aan met winkels als Hema. Het grootste gedeelte van de collectie (80%) bestaat uit de Better-artikelen. Deze artikelen bewijzen het specialisme van Hunkemöller en zetten het merk in de markt neer. De Bodique-artikelen zijn luxe en verfijnd uitgewerkt, waarmee de concurrentie met A++ merken als Marlies Dekkers wordt aangegaan. Door deze segmentatie wil Hunkemöller een breder publiek aanspreken en het gebruiksgemak van de klant verhogen, wat uiteindelijk moet resulteren in meer omzet en een hogere marge. - Hunkemöller concurreert op basis van ‘Customer Intimacy’. Bij deze strategie wordt constant geïnvesteerd in klantenbinding en gestuurd op klantwaarde. Het aanbod wordt voortdurend aangepast aan de wensen van de klant op basis van kennis van de individuele klant. Producten, service en diensten op maat zijn belangrijke pijlers van deze strategie. Door dit nieuwe label en instore concept worden niet alleen de artikelen, maar ook de klanten als het ware gesegmenteerd. Op deze manier kan Hunkemöller nog beter inspelen op de wensen van haar (mogelijke) klanten, waardoor deze strategie wordt versterkt. - Vanuit deze gegevens is de centrale onderzoeksvraag tot strand gekomen: “Hoe kan dit nieuwe instore en label concept succesvol worden voor Hunkemöller?”

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2008
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk