De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Made by girls : zelfmaakmode voor en door jongeren

Rechten:

Made by girls : zelfmaakmode voor en door jongeren

Rechten:

Samenvatting

Onderzoeksvraag: Hoe ziet de doelgroep van jongeren die zich met zelfmaakmode bezig houdt er uit en hoe kan er op de behoefte naar een bron over zelfmaakmode ingespeeld worden? - Wat is het probleem? Er is geen enkele bron over zelfmaakmode die zich in het speciaal op jongeren richt. - Waarom is het een probleem en voor wie? Voor jongeren: de interesse is er wel (soms latent) maar er zijn geen media die dit bij hen stimuleren ; voor de zelfmaakmodemarkt: deze markt doet het redelijk maar heeft de afgelopen jaren wel een flinke terugloop in verkoop gehad. Het is een gemiste kans om zich niet op jongeren te richten omdat zij juist bij hen een basis kunnen opbouwen voor een heropleving van de zelfmaakmode. - Wat zijn de mogelijke oorzaken? Er wordt geen naailes meer gegeven op school waardoor de jongeren minder gauw in aanraking komen met de eenvoud en de voordelen van het zelf maken van kleding. Daarnaast kunnen steeds minder ouders naaien waardoor de jongeren het minder snel vanuit huis meekrijgen. - Wat zijn de mogelijke oplossingen? Een bron creëren die toont hoe trendy en makkelijk zelfmaakmode kan zijn ; samenwerkingsverbanden starten met verschillende partijen uit de zelfmaakmodemarkt. Iedereen heeft er belang bij dat deze behoefte gestimuleerd wordt ; acties starten op scholen (zoals naschoolse activiteiten) waardoor de jongeren bekend raken met de mogelijkheden. Wat kan of moet er dus onderzocht/gedaan worden? De behoefte naar jongeren‐zelfmaakmode onderzoeken. De doelgroep onderzoeken. De zelfmaakmodemarkt onderzoeken. Mogelijkheden voor uitgeven van een bron onderzoeken (type media) Mogelijkheden voor samenwerkingsverbanden onderzoeken. Een concept bedenken voor een bron over zelfmaakmode gericht op jongeren.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk