De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Vormen merken onze identiteit : vrouwen over hun identiteit door middel van kleding

Rechten:

Vormen merken onze identiteit : vrouwen over hun identiteit door middel van kleding

Rechten:

Samenvatting

Probleemstelling: Wat zegt de inhoud van de kledingkast over de identiteit van jonge vrouwen en welke rol spelen fashion merken hierbij? --- Deelvraag 1: wat is er geschreven over het vormgeven van de identiteit aan de hand van merken? – Deelvraag 2: geven mensen bewust door middel van merken vorm aan hun identiteit? – Deelvraag 3: beoordelen we mensen op wat ze dragen en hoe accuraat kunnen we dat? --- Inhoudsopgave : Merk en identiteit: ontstaan van een merk ; consumptiepatroon als identiteit ; individualisme of tribes ; definities ; het merkdenken ; ontwikkelingen in de merkenwereld. - Inhoud van de kast: wie hebben we voor ons ; wat reflecteert de kleding ; merken ; hoe meer hoe beter. - Taal van kleding: het vermogen ; het merk ; andere handvaten ; kleedgedrag. – Conclusies: waarde van het merk.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk