De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Magazines 2009/2014 : Onderzoek naar trends en ontwikkelingen binnen de magazinemarkt : fashion/lifestyle georiënteerd

Rechten:

Magazines 2009/2014 : Onderzoek naar trends en ontwikkelingen binnen de magazinemarkt : fashion/lifestyle georiënteerd

Rechten:

Samenvatting

Onderzoeksvraag: wat zijn de trends en ontwikkelingen binnen de magazinemarkt en op welke wijze kunnen deze gebruikt worden om een magazine in de toekomst te profileren? - Magazines 2009/2014 is een onderzoek naar de trends en ontwikkelingen die zich voor doen op de magazinemarkt. Deze markt kenmerkt zich door een grote hoeveelheid en verscheidenheid aan titels. De populariteit van het internet, de veranderende mediaconsumptie en de kredietcrisis maken het een onzekere markt. Voor een uitgever is het zich op de hoogte stellen van de verschillende trends eno ntwikkelingen belangrijk voor de ontwikkeling van een toekomststrategie. De verschillende trends die van invloed zijn op de magazine industrie kunnen ingedeeld worden vier thema’s: digitalisering, dematerialisering, grensvervaging en individualisering. - Eindproduct: presentatie van drie verschillende toekomstconcepten voor fashion/lifestyle georiënteerde magazines, te weten Super Magazine, Nul14 en NO3.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk