Rails : een onderzoek ten behoeve van de ontwikkeling van een nieuw magazineconcept voor het relatiemagazine Rails
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Rails : een onderzoek ten behoeve van de ontwikkeling van een nieuw magazineconcept voor het relatiemagazine Rails
Wij hanteren het label Open Access voor onderzoek met een Creative Commons licentie. Door een CC-licentie toe te kennen, geeft de auteur toestemming aan anderen om zijn of haar werk te verspreiden, te delen of te bewerken. Voor meer informatie over wat de verschillende CC-licenties inhouden, klik op het CC-icoon. Alle rechten voorbehouden wordt gebruikt voor publicaties waar enkel de auteurswet op van toepassing is.
Samenvatting
“Een magazine met een te hoog semi-cultureel karakter, hoog geitenwollensokken-gehalte en een vleugje flairsaus.” Rails voldeed niet aan de wensen en behoeften van veel reizigers.‘Té afstandelijk’, ‘vaag’, té literair, ‘oninteressant’ en ‘té trendy’. ortom, een blad dat te ver afstond van de treinreiziger én van de NS. In dit onderzoek is onderzocht hoe Rails aan de hand van een nieuw magazineconcept een zo breed mogelijke doelgroep kan aanspreken - rekening houdend met de wensen en belangen van NS - zodat de nieuwe formule tegelijkertijd een succesvolle vertaling is van de communicatiedoelen van het merk. De vraag ‘hoe Rails kan worden ingezet zodat de treinreiziger een maximale leesbelevenis ervaart’ stond hierbij centraal.

Organisatie | Hogeschool van Amsterdam |
Instituut | Media, Creatie en Informatie |
Jaar | 2009 |
Type | Bachelorscriptie |
Taal | Nederlands |