De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Rails : een onderzoek ten behoeve van de ontwikkeling van een nieuw magazineconcept voor het relatiemagazine Rails

Rechten:

Rails : een onderzoek ten behoeve van de ontwikkeling van een nieuw magazineconcept voor het relatiemagazine Rails

Rechten:

Samenvatting

“Een magazine met een te hoog semi-cultureel karakter, hoog geitenwollensokken-gehalte en een vleugje flairsaus.” Rails voldeed niet aan de wensen en behoeften van veel reizigers.‘Té afstandelijk’, ‘vaag’, té literair, ‘oninteressant’ en ‘té trendy’. ortom, een blad dat te ver afstond van de treinreiziger én van de NS. In dit onderzoek is onderzocht hoe Rails aan de hand van een nieuw magazineconcept een zo breed mogelijke doelgroep kan aanspreken - rekening houdend met de wensen en belangen van NS - zodat de nieuwe formule tegelijkertijd een succesvolle vertaling is van de communicatiedoelen van het merk. De vraag ‘hoe Rails kan worden ingezet zodat de treinreiziger een maximale leesbelevenis ervaart’ stond hierbij centraal.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk