De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Leerlingen met dyslexie binnen de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk

Rechten:

Leerlingen met dyslexie binnen de opleiding Sociaal Pedagogisch Werk

Rechten:

Samenvatting

In deze scriptie zal er ingegaan worden op het onderwerp ” leerlingen met dyslexie binnen de opleiding sociaal pedagogisch werk”. Hieronder een korte weergave van wat er aan bod komt. In hoofdstuk 1 wordt de aanleiding tot het onderzoek belicht. Hierbij zal benoemd worden om welke instelling het specifiek gaat en zal het vraagstuk geïntroduceerd worden. Vervolgens zal er ingegaan worden op de probleemstelling en de daarbij behorende deelvragen. Tot slot wordt de hypothese beschreven en het plan van aanpak. In hoofdstuk 2 zal het onderwerp dyslexie vanuit de literatuur bekeken worden. Hierbij zal ingegaan worden op de verschillende deelvragen. Hierna zal er in hoofdstuk 3 de resultaten van het praktijkonderzoek weergegeven worden. Dit is beschreven aan de hand van de uitwerking van interviews met de trajectbegeleider, mentoren en leerlingen met dyslexie van de opleiding SPW4. De uitwerking hiervan zal geschieden door middel van het doorlopen van de verschillende deelvragen. In hoofdstuk 4 zullen de deelvragen beantwoord worden waarbij de overeenkomsten en verschillen aangedragen worden, gezien vanuit de literatuur versus de praktijk. Daarbij zal de probleemstelling beantwoord worden en wordt er een advies voor de instelling geformuleerd

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutOnderwijs en Opvoeding
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk