De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Hoe vertaal je het merk Elle door als lijnextensie naar het tijdschrift Elle Reizen met behoud van de Elle identiteit?

Rechten:

Hoe vertaal je het merk Elle door als lijnextensie naar het tijdschrift Elle Reizen met behoud van de Elle identiteit?

Rechten:

Samenvatting

Elle is het grootste modeblad ter wereld en is van oorsprong Frans, het eerste nummer verscheen al in 1945. Het merk Elle is heel herkenbaar en staat als een huis. Wereldwijd zijn er meer dan 150 licenties die allemaal worden afgegeven door het hoofdkantoor in Frankrijk. Zo heb je in Nederland de titels Elle Wonen en Elle Eten en de Elle Style Awards. In alle deze tijdschriften komt er wel eens een stukje reizen aan bod, dit komt doordat de doelgroepen doorgaans geïnteresseerd zijn in reizen. In deze scriptie wordt onderzocht hoe het merk Elle als lijnextensie vertaald kan worden naar het tijdschrift Elle Reizen. Hierbij wordt gekeken naar de identiteit, de doelgroep, de redactionele formule en de vormgeving van Elle. De vertaling van identiteit en vormgeving naar andere bladen blijkt bij Elle niet heel strikt te zijn. Er wordt genoeg ruimte vrij gelaten voor het creëren van een eigen identiteit. – Vervolgens is de reisbranche onderzocht: vanaf wanneer gingen mensen reizen? Hoe vaak reizen we? Wat zijn de belangrijkste trends? – De onderzoeksresultaten vormen de uitgangspunten voor inhoud en vormgeving van Elle Reizen, beschreven in het conceptboek.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk