De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

TrendsActive : sociaal-culturele trends & fashion

Rechten:

TrendsActive : sociaal-culturele trends & fashion

Rechten:

Samenvatting

Dit onderzoeksrapport bestaat uit twee onderdelen, namelijk het visualiseren van zes sociaal-culturele trends en het interpreteren van deze trends naar jeans. Ter illustratie het merk Levi’s gebruikt. De centrale onderzoeksvraag luidt: Hoe kunnen de trends van TrendsActive worden gevisualiseerd en vervolgens geïnterpreteerd voor gebruik bij jeansmerken? - Inhoudsopgave: Trends: betekenis en definitie ; trendwatchers ; methodes en trendresearch. - TrendsActive. – Trendonderzoek in de praktijk: generation trends (Babyboomers, Generation X, Generation Y, Generation Game) ; mentatility trends (suatainability, insecure times). – Visualiseren: manieren van visualiseren ; moodboards. – Trendinterpretatie jeans: interpreteren naar concept ; interpretatiemthodiek TrendsActive jeans.

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk