De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Muziekconcepten als onderdeel van belevingsmarketing in de modebranche

Rechten:

Muziekconcepten als onderdeel van belevingsmarketing in de modebranche

Rechten:

Samenvatting

Met dit onderzoek wil ik aantonen wat het nut is van muziek gedreven marketing voor een modemerk. De uitkomst zal een omschrijving geven van de betekenis van muziek voor een modemerk en op welke manieren deze ingezet kan worden. Het zal antwoord geven op bepaalde vraagstukken wat betreft deze nieuwe ontwikkeling in de economie, gericht op de modebranche. Muziek is een rol gaan spelen in de belevingseconomie, maar hoe belangrijk is deze rol? In hoeverre draagt muziek bij aan de beleving van een merk? Zijn deze effecten alleen positief? Wat is het belang van de juiste muziekkeuze hierin? Hoe ontstaat er binding met de doelgroep? Wat is het uiteindelijke doel van deze strategie? (p. 8)

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk