De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De keizer van het communicatiespel : Nederland vs China : een onderzoek naar communicatie-efficiency

Rechten:

De keizer van het communicatiespel : Nederland vs China : een onderzoek naar communicatie-efficiency

Rechten:

Samenvatting

Inhoudsopgave: Hstk. 1: Welke factoren spelen een rol in de handel met de Chinese leverancier? Sourcing; coördinatie; monitoring. – Hstk. 2: Communicatie met de Chinese leverancier? De weg van het product; op welke manier wordt er gecommuniceerd? Wederzijds open overleg; veel voorkomende problemen en haar oorzaken. – Hstk. 3: Culturele verschillen en verschillen in handel tussen China en Nederland. – Hstk. 4: Macht. Het begrip macht; het verschil tussen macht en afhankelijkheid; machtsbronnen van French en Raven. – Hstk. 5: Conclusie. – Hstk. 6: Aanbevelingen. Advies 1: taal en cultuur; advies 2: macht vs communicatie

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2009
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk