De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie
Rechten:

Mode & theater

Rechten:

Samenvatting

De belangrijkste component van de experience economie, is het uitgaan van verhalen. Tot nu toe zijn de verhalen een hulpmiddel om via het product met de consument te communiceren. Veel reclamecampagnes hebben zich hierbij laten inspireren door theater, film of beeldende kunst. Vaak heeft die inspiratie alleen geleid tot visuele uitingen. Je ziet bijvoorbeeld in 2007 een advertentie van Dolce & Gabbana die refereert aan de Napoleontische tijd. Deze aanpak komt heel vluchtig over. De ene maand Napoleon, dan weer Romeo en Juliette, de volgende maand is het rustig Peter Pan. Is dit wat consumenten voor een langere periode bindt? Er moet toch meer uit te halen zijn….? Onderzoeksvraag: op welke manier kan, voor het midden/hoog segment in de mode, de universaliteit van Grote Verhalen uit de Griekse tragedies door middel van merkcommunicatie uitdrukking geven? Inhoudsopgave: merken en verhalen; tragedies en theater; mode en performance; concept en toekomst. - Naast het onderzoeksdeel laat ik in een portfolio zien hoe de performance modevoorstelling tot stand is gekomen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2008
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk