De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Strategisch marketingplan voor het programma Werk

Rechten:

Strategisch marketingplan voor het programma Werk

Rechten:

Samenvatting

Oorspronkelijke opdracht Het vermarkten van de Voedingswand om spin-off te creëren in de vorm van consultancy zoals die wordt aangeboden door het NIGZ. De doelgroep is het voortgezet onderwijs. Tussentijds conclusie en nieuwe opdracht De Voedingswand is niet geschikt om spin-off te generen in het voortgezet onderwijs in de vorm van consultancy zoals het NIGZ dat aanbiedt. De nieuwe opdracht is een strategisch marketingplan schrijven voor het programma Werk. Hier is vijf weken de tijd voor. Confrontatiematrix NIGZ, programma Werk Opportunities MVO, ROI, stijgend verzuim VO, hoge en toenemende werkdruk. Threats Minder investeringen, weinig draagvlak, tijdgebrek VO. Strenghts Netwerk, Ervaring, Commerciële omslag. Markten aanboren met een hoog of stijgend ziekteverzuim en markten met een toenemende of hoge werkdruk. Het ‘nieuwe’ NIGZ communiceren in nieuwe markten en via bestaande relaties. Investeren in draagvlak en kennisoverdracht richting de doelgroep. Wanneer de doelgroep overtuigd is van de voordelen kan er tijd en geld vrijgemaakt worden. Weaknesses Geen portfolio Werk, Weinig succesverhalen, Slechte website Werk en communicatiemiddelen. Nieuwe producten en communicatiemiddelen ontwikkelen. Andere praktijkvoorbeelden gebruiken. Een best practice aan het NIGZ koppelen om draagvlak te creëren en peer-educatie te bieden om negatieve argumenten zoals tijdgebrek te weerleggen. Strategische keuze Op basis van de gegevens uit de SWOT-analyse en de confrontatiematrix raad ik de strategische groeioptie productontwikkeling aan voor het programma Werk. Nieuwe producten op het gebied van gezondheidsbevordering op de werkplek voor een bestaande markt: het voortgezet onderwijs. Implementatie productontwikkeling Ik adviseer het NIGZ om de volgende middelen te gebruiken: 1) Op beurzen en congressen voor beslissingsbevoegden binnen het voortgezet onderwijs gaan staan. 2) Netwerkbijeenkomsten te organiseren met best practices. 3) Meer gebruik te gaan maken van nieuwe media zoals internet en Web 2.0 applicaties. Marketing- en communicatiedoelstellingen Marketing- en communicatiedoelstellingen die gerealiseerd moeten kunnen worden: - In januari 2011 is minimaal 50% van de beslissingsbevoegden in het VO bekend met de naam NIGZ en op de hoogte van de werkzaamheden van het programma Werk. - In januari 2011 is minimaal 50% van de beslissingsbevoegden in het VO bekend met de voordelen van gezondheidsmanagement. - Het programma Werk draait minimaal een break-even omzet in 2011 en 2011. - Het programma Werk heeft in 2011 minimaal 10% meer omzet geacquireerd dan in 2010.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutBewegen, Sport en Voeding
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk