De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De invloed van postmoderniteit op doelgroepen en assortimentsvorming

Rechten:

De invloed van postmoderniteit op doelgroepen en assortimentsvorming

Rechten:

Samenvatting

Anno 2010 zijn nog amper vastomlijnde subculturen te onderscheiden: ze zijn flexibel, gefragmenteerd en niet meer te grijpen. Ideologie en stijl zijn verwaterd, vervormd of worden hergebruikt of vinden hun vorm door afsplitsingen en in cross-overs. Het is algemeen geaccepteerd om tot verschillende sociale groepen te behoren en stijlelementen uit verschillende subculturen worden eindeloos met elkaar gecombineerd. Deze verschijnselen behoren tot wat men postmodernisme noemt. Terwijl kledingdetaillisten gewend zijn om in vastomlijnde doelgroepen te denken en hun assortiment navenant op te bouwen, blijken die vastomlijnde doelgroepen helemaal niet meer te bestaan. Kleding blijkt dus een andere rol te vervullen dan voorheen. Hoe kan een detaillist in postmoderne tijden nog een succesvolle kleding collectie samenstellen?

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk