De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Nationale KidsKrant: perfect afgestemd op de doelgroep

Rechten:

Nationale KidsKrant: perfect afgestemd op de doelgroep

Rechten:

Samenvatting

De makers van de Nationale KidsKrant willen een kinderkrant maken die perfect is afgestemd op de doelgroep. Helaas laten nieuwe abonnees het afweten en worden abonnementen steeds vaker opgezegd. Scholen zullen zich vermoedelijk eerder abonneren als de krant inhoudelijk leuker is voor kinderen en goed aansluit bij hun behoeften. Om tot een goed resultaat te komen, is de volgende probleemstelling geformuleerd: ‘Hoe kan de Nationale KidsKrant ervoor zorgen dat scholen zich vaker abonneren op de krant?’ Er zijn verschillende manieren om meer abonnees te werven. Een van die manieren is het verbeteren van de inhoud van de krant. Dit is tevens de vraag van de opdrachtgever. Ik heb me daarom toegespitst op het verbeteren van de inhoud van de Nationale KidsKrant. De voornaamste aanbeveling betreft het verbeteren van de inhoud van de Nationale KidsKrant. Het is verstandig in te spelen op de belevingswereld van kinderen. De favoriete artiesten van kinderen kunnen terugkomen in de krant, in de vorm van interviews en posters. Hetzelfde geldt voor hun hobby’s. Kinderen hebben vooral behoefte aan meer artikelen over sport, showbizz, computers en internet, natuur en dieren en lichamelijke verzorging en mode. Het is aan te raden hier meer over te publiceren. Verder lezen kinderen graag korte teksten, in de vorm van wist-je-datjes. Ik kan het aanbevelen hier meer van te plaatsen. Vooral docenten op scholen zonder abonnement geven aan dat er echt meer nieuws in de krant moet. Ik raad daarom aan een of twee nieuwspagina’s toe te voegen, in de vorm van maandelijkse hoogtepunten. Publiciteit is een andere lucratieve manier om meer abonnees te werven. Nickelodeon, Jetix en MTV Networks zijn zeer populaire televisiezenders onder kinderen in de leeftijd van 8 tot en met 12. Om deze reden is het aan te raden een reclamespot uit te zenden, zodat kinderen bekend worden met de Nationale KidsKrant. Om de krant onder de aandacht te krijgen bij scholen is het raadzaam flyers uit te sturen naar directeuren van basisscholen. Uit het onderzoek blijkt namelijk dat zij veelal de beslissing voor een abonnement nemen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk