De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De verschraling van het Nederlandse winkelaanbod in de modebranche : advies voor grote retailers

Rechten:

De verschraling van het Nederlandse winkelaanbod in de modebranche : advies voor grote retailers

Rechten:

Samenvatting

ONDERZOEKSVRAAG: hoe kunnen grote retailers het beste om gaan met de tegenstrijdigheid tussen de consumentenbehoeften enerzijds en de verschraling van het winkelaanbod in Nederland anderzijds? DeEELVRAGEN: 1. Welke algemene trends en ontwikkelingen spelen er zich momenteel in de detailhandel af? 2. Wat houdt de ‘trend’ van het HBD Trendrapport in? 3. Zijn grote retailers al bewust van deze trend? De vrouwelijke consument 4. Zijn de behoeften veranderd van de consument? 5. Bevestigt de realiteit de trend? Casestudie Kalverstraat versus de Negen straatjes 6. Hoe is het gesteld met het winkelaanbod in Amsterdam (toegespitst op de twee winkelgebieden)? 7. Speelt verschraling van het winkelaanbod en vertrek van kleine detaillisten hier ook af? 8. Wat vinden de consumenten van beide winkelgebieden? 9. Ervaren de kleine detaillisten dat de trend zicht voordoet? Is dit te zien in stijging in omzet/ stijging in aantal klanten? Advies 10. Hoe kunnen grote retailers inspelen op de trend? 11. Hoe kan een winkelgebied met unieke kleine winkeltjes behouden worden?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk