De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Van prospect naar klant : het winkelpersoneel en de winkelpresentatie als instrument om de omzet te verhogen

Rechten:

Van prospect naar klant : het winkelpersoneel en de winkelpresentatie als instrument om de omzet te verhogen

Rechten:

Samenvatting

Er zijn drie factoren belangrijk bij het verhogen van de omzet: een hoger bezoekersaantal, een hogere winkelconversie en een hoger gemiddeld bonbedrag. Vooral de laatste twee factoren staan of vallen met goed winkelpersoneel. Helaas is het imago van het personeel de laatste jaren erg achteruit gegaan. De consument vindt het personeel vaak dom, lomp, brutaal en ongeïnteresseerd. Ongemotiveerd en onbekwaam winkelpersoneel zijn samen met een tekortschietende winkelpresentatie dan ook belangrijke oorzaken van de omzetdaling in fysieke winkels.Kritische succesfactoren: het neerzetten van een goede eerste indruk; voldoende aandacht voor de klant; een goede service; het sturen op bijverkoop; een aantrekkelijke winkelpresentatie; transparantie; voldoende oog voor comfort; een goede personeelsbezetting; bekwaam en gemotiveerd winkelpersoneel. Tijdens het besluitvormingsproces van de koper zijn er een aantal hoofdmotieven die doorslaggevend zijn bij het maken van de koopbeslissing. Dit zijn aandacht, comfort, kwaliteit, service, doelgerichtheid en kennis. Wanneer de waarden van de klant en de kritische succesfactoren van de fysieke winkel samenkomen ontstaat er een omzetverhoging. Het samensmelten van de hierboven genoemde factoren ligt in de handen van het personeel en de winkelpresentatie.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk