De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Atoomstroom, mannelijke keuze, vrouwelijke beslissing?

Rechten:

Atoomstroom, mannelijke keuze, vrouwelijke beslissing?

Rechten:

Samenvatting

Bij Atoomstroom leeft het gevoel dat de huidige marketingcommunicatie op dit moment niet optimaal afgesteld is op de consument. Bij gesprekken op de Energiebeurs (Den Bosch, 2009) met belanghebbenden, experts en klanten van Atoomstroom kwam veelal ter sprake dat beslissingen in een gezin, bij een dermate ‘politieke keuze’ als atoomstroom veelal bij de vrouw ligt. De vervolggedachte was; is dit een incident of is hier sprake van een tendens? Omdat de besluitvorming per product en per doelgroep kan verschillen is het voor Atoomstroom van belang te weten hoe de aankoopbeslissing voor hun product tot stand komt en wie van de gezinsleden daarbij een rol bij spelen. Dit bepaalt op wie de communicatie in het gezin gericht moet worden. Atoomstroom richt haar marketingcommunicatie nu op mannen. Bij beslissingen aangaande “aanschaf Atoomstroom” wordt verondersteld dat vrouwen in veel gevallen de knoop doorhakken terwijl de communicatie gericht is op mannen. Een beperkt inzicht in een dergelijk beslissingsproces kan de verkoop van Atoomstroom in negatieve zin beïnvloeden.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk