De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Social media, buzziness as (un)usual: over de meest effectieve inzet van social media om buzzmarketing te creëren

Rechten:

Social media, buzziness as (un)usual: over de meest effectieve inzet van social media om buzzmarketing te creëren

Rechten:

Samenvatting

Het gebruik van social media in het bedrijfsleven neemt toe. Het besef dat participeren op social media platforms meer inhoudt dan het aanmaken van een profiel, groeit. En hoewel de mate waarin er over social media wordt gesproken anders doet vermoeden, verkeert het gebruik van social media in het bedrijfsleven nog in de experimentele fase. Beurs-training.nl is een initiatief van marketingbureau Chain Connection en ook hier is reeds geëxperimenteerd met inzet van social media. De doelstelling van dit afstudeeronderzoek luidt: Inzicht krijgen in de meest effectieve inzet van social media voor Beurs-training.nl, met als doel advies te geven over hoe social media ingezet kan worden om buzzmarketing te creëren. Op basis van deze doelstelling is de volgende probleemstelling geformuleerd: Hoe kan social media door Beurs-training.nl op meest effectieve wijze ingezet worden, met als doel het creëren van buzzmarketing rondom het merk ‘Beurs-training.nl’? Om een antwoord op de probleemstelling te vinden, zijn deelvragen opgesteld. Er is gekozen voor literatuuronderzoek en kwalitatief onderzoek. Het kwalitatieve onderzoek bestaat uit vijftien diepte-interviews en een observatie. In de volgende paragraaf worden de belangrijkste bevindingen uit het onderzoek toegelicht.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk