De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het Parool en social networks

Rechten:

Het Parool en social networks

Rechten:

Samenvatting

De krantenwereld heeft het zwaar. Oplages dalen van vrijwel alle kranten in Nederland en lezers zijn moeilijker te bereiken. Men haalt zijn informatie tegenwoordig via internet of televisie in plaats van een abonnement op een kwaliteitskrant. Ook de vastigheid dat bij een abonnement komt kijken is iets waar men anno 2010 geen interesse meer in heeft. Ondanks deze punten is Het Parool populair en stijgt licht in oplage. Om deze stijging te continueren wil Het Parool meegaan met de trends en participeren op social networks. Als de oplages zakken, dalen ook de inkomsten voor de krant. Adverteerders richten zich liever op een krant die veel lezers heeft. Bekend is dat een krant als Het Parool zijn grootste inkomsten uit advertenties haalt. Het probleem is dat experts voorspellen dat in 2012 de meeste adverteerders zullen investeren in nieuwe digitale media en er vooral wordt verdiend met reclame op internet in plaats van reclame in de krant. Het is voor kranten daarom noodzakelijk om aanwezig te zijn op sociale media De website van Het Parool wordt goed bezocht. Men gaat voor het laatste Amsterdamse nieuws liever naar Parool.nl in plaats van het kopen van de papieren krant. Er is aan de website van Het Parool het één en ander te verbeteren qua gebruiksvriendelijkheid. Een betere site zorgt immers voor meer bezoekers en een betere band tussen doelgroep en product. Ik ga onderzoeken welk social network bij Het Parool past en hoe daar een succesvol community te creëren is dat moet zorgen voor een sterkere band tussen Het Parool en de doelgroep. Ook onderzoek ik op welke punten de website te verbeteren is. Deze punten moet zorgen voor een sterkere band tussen de krant en de doelgroep. Ook is het doel dat het aantal nieuwe abonnees tussen juni 2010 en december 2010 20% hoger uit zal vallen dan in dezelfde periode vorig jaar.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2010
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk