De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Succes- en faalfactoren voor Nederlandse modebedrijven : een format voor startende ondernemers in de modebranche

Rechten:

Succes- en faalfactoren voor Nederlandse modebedrijven : een format voor startende ondernemers in de modebranche

Rechten:

Samenvatting

Alle bedrijven hebben een beperkte levensduur en falen ooit (Collins, 2001). Een overgroot deel van startende ondernemingen blijkt snel te falen. 50% van de startende ondernemingen blijkt na 5 jaar nog te bestaan en een deel daarvan blijkt daadwerkelijk op lange termijn te kunnen overleven. Wat is het succes dat er voor zorgt dat deze bedrijven een langdurig bestaan hebben? Geldt dit patroon ook voor Nederlandse modebedrijven en zijn er verklaringen voor het feit dat de bedrijven falen dan wel succes ondervinden? - Onderzoeksvraag: Welke belangrijkste kritische faal- en succesfactoren leveren een positieve bijdrage aan het succesvan startende Nederlandse modeondernemers en hoe die in te zetten in de praktijk. Deelvragen: 1. Wat is het verloop van de in- en uitstroom van bedrijven in het algemeen en modebedrijven in Nederland? 2. Welke theorieën zijn bekend op het gebied van faal- en succesfactoren van ondernemers op het gebied van persoonlijke eigenschappen, financieel, marketing en innovatie? 3. Welke criteria wordt door modeondernemers in Nederland belangrijk gevonden? 4. Hoe kunnen startende modeondernemers de criteria inzetten ten behoeve van bedrijfssucces en welke meetindicatoren horen daarbij?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk