De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Een iPad in de gymles : een verkenningsstudie naar de gebruikskwaliteit van een iPad in de gymles

Rechten:

Een iPad in de gymles : een verkenningsstudie naar de gebruikskwaliteit van een iPad in de gymles

Rechten:

Samenvatting

Conclusie en discussie Het gebruik van de iPad heeft laten zien dat er een heel scala van kleine Apps kan worden benut om het onderwijsproces te ondersteunen. Daarnaast is de usability van de iPad uitgebreid getest waarbij de aspecten learnability, memorability, errors and accuracy en satisfaction allemaal positief zijn beoordeeld. De efficiency en performance zijn positief op het gebied van data invoer. Deze is zoals gezegd, snel en simpel. Negatief is het oordeel over de efficiency op het gebied van data uitwisseling tussen verschillende systemen. De iPad heeft een prettige en inventieve userinterface welke in de les snel te bedienen is mits van tevoren de gebruikersomgeving daarop is voorbereid. Op de vraag of de iPad geschikt is als hulpmiddel in het bewegingsonderwijs is het overall oordeel positief. Zonder de iPad de les in is nu ondenkbaar, immers ‘alles’ staat er in, de iPad is gemakkelijk mee te nemen en de iPad is multifunctioneel. De ontwikkeling van software zal zeker doorgaan en op basis daarvan is het de verwachting dat de zware multomap de gymzaal uitgaat en de iPad er in komt.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutBewegen, Sport en Voeding
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk