De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

E-commerce voor Schuitemaker : businessplan gericht op de haalbaarheid van een webwinkel voor sportspeciaalzaak Schuitemaker Schaats- en Wielersport

Rechten:

E-commerce voor Schuitemaker : businessplan gericht op de haalbaarheid van een webwinkel voor sportspeciaalzaak Schuitemaker Schaats- en Wielersport

Rechten:

Samenvatting

De laatste jaren zit de E-commerce branche in een duidelijke lift. Het internet wordt steeds meer gebruikt voor de verkoop van producten en diensten en in een korte tijd vond er een explosie aan startende webwinkels plaats. Steeds meer consumenten raken vertrouwd met het bestellen op internet en ontdekken het gemak van online winkelen en thuisbezorging. Sportspeciaalzaak Schuitemaker Schaats- en Wielersport heeft deze groei ook opgemerkt en wil zijn afzetmarkt vergroten door zijn fysieke winkel uit te breiden met een webwinkel. Met een webwinkel is het de bedoeling dat Schuitemaker een extra inkomstenbron creëert. De tijd dat een concurrerende webwinkel eenvoudig kon worden gestart is voorbij. Retailers die een webwinkel opstarten zijn tegenwoordig net zo veel tijd en geld kwijt als bij het starten van een fysieke winkel. Omdat de lat hoger wordt gelegd, zal toetreding lastiger worden. Dit is de reden geweest om onderzoek te verrichten naar de haalbaarheid van een webwinkel voor Schuitemaker Schaats- en Wielersport in Andijk. Alle kennis die is voortgekomen uit het onderzoek is gebruikt voor een bedrijfsgericht advies. Het businessplan bestaat uit twee onderdelen. Het eerste deel van het businessplan heeft betrekking op E-commerce. Hierbinnen is de online thuiswinkelmarkt in kaart gebracht. In de ontwikkeling van de thuiswinkelmarkt is een stijgende lijn gesignaleerd. Groei binnen deze markt is afhankelijk van de stijging in het aantal webwinkels, het consumentenvertrouwen in online winkelen, een toename in de online bestellingen en verbeteringen op het gebied van logistiek en betaalmogelijkheden. Ondanks de enorme opkomst in het online kanaal staat de online thuiswinkelmarkt binnen de sportdetailhandel nog in de kinderschoenen. Hier gaat in de toekomst echter verandering in komen. Consumenten gebruiken internet steeds vaker als informatiebron in de inspiratie-, oriëntatie- en aankoopfase.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutBewegen, Sport en Voeding
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk