De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Sports4you : op naar de top

Rechten:

Sports4you : op naar de top

Rechten:

Samenvatting

Sports4you is een evenementenbureau dat sportgerelateerde evenementen organiseert voor zowel bedrijven als particulieren. Dit bedrijf bestaat ruim twee jaar en heeft reeds een aantal projecten succesvol afgerond. Voor aanvang van hun eerste stagiair, Nicky Rijerse, is de professionalisering van het bedrijf in de beginfase gebleven, waardoor het bedrijf relatief inactief is geweest in het organiseren van evenementen. Om de bedrijfsvoering te stimuleren is dit marketingplan opgezet. Dit plan begint met een interne analyse. Hierin worden de organisatie, strategie, marketing en financiële situatie van Sports4you geanalyseerd. Hierbij zal het hoofdstuk marketing, en met name de paragraaf social media, een belangrijke rol gaan spelen voor dit bedrijf. Vervolgens wordt er een externe analyse gedaan. Deze analyse geeft inzicht in de kansen en bedreigingen binnen de bedrijfsomgeving in een afnemers-, omgevings-, behoefte- en concurrentieanalyse. Hierbij zal vooral de concurrentieanalyse belangrijk zijn voor Sports4you. Om deze hoofdstukken naar een beter eind te leiden is er gebruik gemaakt van de Ansoff matrix, de concurrentiebenadering van Kotler, de W’s van Ferrell et al., etc.. Om deze theorieën te ondersteunen is onderzoek gedaan naar verschillende artikelen, en zijn deze afgezet tegen hun relevante onderwerpen. De artikelen en gebruikte informatie zijn voornamelijk afkomstig van het internet. De uitkomsten van de interne en externe analyse dienen als input voor de SWOT analyse die volgt. In het laatste hoofdstuk worden de uitslagen van een onderzoek naar bedrijfsuitjes geanalyseerd. Afsluitend worden er in de conclusie aanbevelingen gedaan om tot grotere naamsbekendheid en/of meer klanten te kunnen komen. Het uiteindelijke doel hiervan is het klantenbestand uit te breiden in 2012 met 200% ten opzichte van 2011, dat zijn omgerekend zes klanten. Het creëren van meer naamsbekendheid en het binnenhalen van meer klanten is de rode draad (geweest) tijdens de stage bij Sports4you en is tevens de focus van dit marketingplan

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutBewegen, Sport en Voeding
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk