De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

IT-dienstverlening bij de gemeente Lisse

Rechten:

IT-dienstverlening bij de gemeente Lisse

Rechten:

Samenvatting

Binnen de gemeente Lisse is een budget vastgesteld voor de ICT-afdeling. Er is weinig ruimte voor uitbreiding van de bezetting van de helpdesk terwijl de werkdruk toeneemt. De werkdruk kan toenemen door eisen en wensen vanuit de bedrijfsvoering. De ontwikkelingen zoals invoering tablets binnen de organisatie dragen hier aan bij. Indien er geen verandering plaatsvindt, zal de ICT de business niet meer kunnen volgen. De klanten (inwoner, bedrijven, instanties) van de gemeente Lisse zullen hier de dupe van worden. De gemeente Lisse kan de klant niet meer goed bedienen. De hoofdvraag in dit rapport luidt als volgt: “Hoe kan de ICT-afdeling, met de huidige bezetting, de organisatie de komende jaren optimaal bedienen?” Door vanuit een nulmeting de IST situatie van de ICT-afdeling te definiëren is er een beeld ontstaan waar de ICT-afdeling van de gemeente Lisse staat. Deze nulmeting is tot stand gekomen door middel van meelopen, inlezen in bestaande organisatie documenten, interviews met medewerkers, een ITIL process assessment, het Service Management Model en het CMM model. Om de SOLL situatie te definiëren is er gebruik gemaakt van interviews en brainstormsessies met de IST situatie als basis. Het ITIL framework wordt gebruikt als raamwerk voor de ICT-afdeling processen.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk