De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Nationale voetbalkampen marketingplan

Rechten:

Nationale voetbalkampen marketingplan

Rechten:

Samenvatting

Probleem – Realisatie – Oplossing Van 14 februari tot en met 30 juni heb ik stage gelopen bij de Nationale Sportkampen. Tijdens deze stage heb ik gewerkt aan een marketingplan om antwoord te kunnen geven op een huidig probleem binnen de organisatie. De opdracht die ik heb meegekregen luidt: Een onderzoek verrichten naar de mogelijkheden om binnen een termijn van 3 jaar de voetbalkampen uit te breiden. Het streven is dat we in drie jaar de Nationale Voetbalkampen op tien locaties aanbieden en zowel kampen voor de breedtesport als de topsport aanbieden (daarnaast moet er differentiatie zijn binnen de voetbalkampen). Als eerste ben ik gestart met de huidige situatie analyseren. Dit heb ik letterlijk ondervonden omdat ik tijdens mijn stageperiode verantwoordelijk ben geweest voor het organiseren van de Nationale Voetbalkampen. Vanaf de start van mijn stage ben ik informatie gaan verzamelen over het huidige beleid en het beleid in het verleden. Het hoofdzakelijke probleem was het ontbreken van structuur. Het ontberen van een visie en missie en de daarbij horende doelstellingen en beleidsvoering is het gevolg daarvan. Nadat ik voldoende informatie had verzameld ging ik bruikbare gegevens verzamelen. Mijn vervolgstap was het ontwikkelen van een onderzoeksplan. Aan de hand van een schematische analyse heb ik een marketingplan ontwikkeld. Hierin heb ik de gegevens verwerkt en mijn persoonlijke ervaringen vermeld. De hoofdpunten van dit advies zijn: Diversiteit aanbieden in de vorm van zaalvoetbalkampen, topsportkampen en kampen voor kinderen met een beperking. De benadering van verenigingen aanpassen; dit moet eerder en persoonlijker plaatsvinden. De visie, missie, doelstellingen, Kritische Succes Factoren, positionering, communicatie en strategie aanpassen. In onderstaand verslag worden deze punten uitgebreid toegelicht. Ik heb geleerd om een product op de markt te zetten, maar ook om hetzelfde product te analyseren en verbeteren. Dit heeft geleid tot een marketingplan met een advies voor de komende 2 tot 5 jaren. Wanneer het bestuur van Nationale Voetbalkampen gebruikt maakt van mijn advies en het beleid herschrijft, kan het uitgroeien tot de grootste aanbieder van voetbalkampen in Nederland.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutBewegen, Sport en Voeding
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk