De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

@SoccerID #Bedrijfscup ondernemingsplan

Rechten:

@SoccerID #Bedrijfscup ondernemingsplan

Rechten:

Samenvatting

Het onderwerp van de scriptie betreft een concept voor sportieve bedrijfsevenementen waarbij in dit plan het in de markt zetten van het concept centraal staat. De constatering van de behoefte aan dergelijke evenementen in het netwerk van SoccerID en haar nieuwe locatie van het sportmarketingbureau hebben geleid tot dit project. Het doel van dit project is om door middel van de bedrijfsevenementen het merk SoccerID te versterken en haar producten nog meer onder de aandacht te brengen. De bedrijfsevenementen moeten nieuwe klanten naar de locatie lokken waarna zij geïnteresseerd raken in de andere producten van SoccerID. Voor de totstandkoming van dit plan is veel desk research verricht wat geresulteerd heeft in relevante informatie, verkregen via boeken, onderzoeken, internet en artikelen. Daarnaast is er onder drie bedrijven uit de doelgroep een kwalitatief onderzoek uitgevoerd. Dit heeft bijgedragen tot de ontwikkeling van het concept en de invulling van het evenement. Uit het onderzoek is naar voren gekomen dat de bedrijven op één lijn zitten wat betreft hun behoeften. Zo willen zij graag een voetbaltoernooi, netwerkmogelijkheden, een buitenaccommodatie en communicatie via e-mail en social media. Diverse analyses hebben zowel positieve als negatieve omstandigheden aangetoond waarbij de zakelijke evenementenmarkt de laatste jaren flink is gedaald. Toch biedt de markt voldoende perspectieven met een onderscheidend concept. De eerste editie is winstgevend en levert, uitgaande van een minimale bezetting met 16 teams en 10 spelers per team, ruim € 8.000,- op. Het doel is om vanuit een succesvolle eerste editie verder te ontwikkelen en (internationale) bedrijven aan te trekken die uiteindelijk andere producten kopen. De locatie vormt een USP en moet uitgebuit worden. Ook wordt aanbevolen om bedrijven langs de Zuidas apart te benaderen en proberen af te pakken van de concurrent, Open Mind Experience. De locatie speelt hierin een belangrijke rol waar na dit evenement vergaderingen in combinatie met sportclinics verzorgd kunnen worden.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutBewegen, Sport en Voeding
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk