De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het hele jaar geopend, 7 dagen per week In hoeverre zijn consumenten, die binnen een straal van twee kilometer van Sports World vandaan wonen, bekend met Sports World Amsterdam en wat is de perceptie van de consument over Sports World?

Rechten:

Het hele jaar geopend, 7 dagen per week In hoeverre zijn consumenten, die binnen een straal van twee kilometer van Sports World vandaan wonen, bekend met Sports World Amsterdam en wat is de perceptie van de consument over Sports World?

Rechten:

Samenvatting

Dit marktonderzoek is geschreven in opdracht van Sports World Amsterdam. Het doel van het onderzoek is inzicht krijgen in de naamsbekendheid en het imago van Sports World binnen een straal van 2 km. Het onderzoek geeft antwoord op de hoofdvraag: ‘In hoeverre zijn consumenten, die binnen een straal van twee kilometer van Sports World vandaan wonen, bekend met Sports World Amsterdam en wat is de perceptie van de consument over Sports World?’ In totaal zijn er 224 mensen ondervraagd die tussen de 16 en 78 jaar oud zijn en inwoner van Amsterdam-Oost (straal van 2 km rondom Sports World). De hoofdvraag is opgesplitst in twee vragen: 1. In hoeverre zijn consumenten, die binnen een straal van twee kilometer van Sports World wonen, bekend met Sports World Amsterdam? Bij de naamsbekendheid is er gewerkt via de geholpen naamsbekendheid. Van te voren zijn er geen hypotheses gesteld bij de hoofdvraag en deelvragen. Over het algemeen is de naamsbekendheid van Sport World Amsterdam in de regio waarin zij actief zijn redelijk groot. 74% van de ondervraagden zijn bekend met Sports World Amsterdam. 2. Wat is de perceptie van de consument, die binnen een straal van twee kilometer van Sports World wonen, over Sports World? Sports World zit onder de huidige leden dichtbij het gewenste imago. Dit imago verschilt ten opzichte van de niet-leden. Zij hebben een perceptie over Sports World dat verder van het gewenste imago van Sports World vandaan zit. Leden van Sports World scoren gemiddeld 1,07 op een schaal van -2 tot en met 2 op imago terwijl niet leden gemiddeld een 0,52 scoren. Leden komen dichter bij het imago van Sports World dan niet-leden. Afstudeerscriptie Sports World Amsterdam 5 Dit onderzoek geeft antwoord op de volgende deelvragen: 1. Is er een verschil in naamsbekendheid van Sports World bij inwoners van verschillende postcode zones binnen de regio waar Sports World zich op richt? Er is geen verschil in naamsbekendheid onder de postcodes. 2. Wat is de geholpen naamsbekendheid van Sports World? Ruim 74% geeft een positief antwoord op de vraag of de respondent bekend is met Sports World Amsterdam. 3. In hoeverre zijn consumenten bereid hun tijd te willen besteden aan fitness en groepslessen? De meeste respondenten gaven aan maximaal 30 tot 60 minuten per clubbezoek te besteden aan een sportsessie. 4. Hoe effectief is de verspreiding van de jubileumkrant onder de respondenten? In totaal heeft 33% van het totaal aantal respondenten de krant ontvangen. 5. In hoeverre zijn de voordelen van het grand café bekend onder de respondenten? Meer dan de helft van de leden is op de hoogte van de afhaalservice.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutBewegen, Sport en Voeding
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk