De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Verhogen van jongeren wintersportboekingen

Rechten:

Verhogen van jongeren wintersportboekingen

Rechten:

Samenvatting

De aanleiding van dit adviesrapport is een daling van het aantal jongeren wintersportboekingen bij Dynamic Holland. De afgelopen vijf jaar zijn de jongeren wintersport boekingen van Dynamic Holland terug gelopen van 143 naar 62 boekingen per wintersportseizoen. Dit is een daling van meer dan 50%. Jasper Dijkstra, eigenaar van Dynamic Holland wil hier verandering in brengen en het aantal jongeren wintersportboekingen verhogen. Het doel van dit rapport is advies uitbrengen over het verhogen van jongeren winterportboekingen van 62 naar 200 boekingen per wintersportseizoen. Voor dit onderzoek is de volgende hoofdvraag geformuleerd: ‘Wat kan Dynamic Holland doen om het aantal ‘jongeren wintersportboekingen’ te verhogen van 62 naar 200 boekingen per wintersportseizoen?’ De volgende deelvragen zijn geformuleerd: • Wat kan er verbeterd worden aan ‘het product’ jongeren wintersportreizen? • Hoe bereiken concurrenten de doelgroep jongeren? • Hoeveel tijd besteden jongeren per dag aan internet en op welke sociale netwerksites zijn zij te vinden? • Waar kan Dynamic Holland de jongeren bereiken? • Hoe kan Dynamic Holland haar doelgroep interesseren om mee te gaan naar de sneeuw? Om de hoofd- en deelvragen te beantwoorden is zowel desk- als fieldresearch uitgevoerd. Deskresearch is uitgevoerd met behulp van literatuur, internet en de database van Dynamic Holland. Fieldresearch is uitgevoerd door enquêtes af te nemen bij de reisleiding, de deelnemers en jongeren tussen de 16 en 25 jaar die niet met Dynamic Holland op wintersport zijn geweest. Daarnaast heb ik zelf ervaring opgedaan tijdens de Krokus- en Carnavals jongeren wintersportreis in februari 2012. Om het aantal jongeren wintersportboekingen te verhogen wordt geadviseerd de reizen aantrekkelijker te maken door de leeftijdscategorie van 16 t/m 25 jaar in tweeën te splitsen, namelijk 16 t/m 19 jaar en 20 t/m 25 jaar. Hierdoor kunnen de wensen en behoeften van de deelnemers beter vervuld worden. Uit de enquête is gebleken dat de jongeren tussen de 16 – 19 jaar de reissom hoog vinden. Het aanbieden van wintersportreizen in een kleiner wintersportgebied kan de reissom lager maken. De jongeren tussen de 20 – 25 jaar vinden het belangrijk dat het een groot skigebied is met après-ski mogelijkheden en dat de accommodatie aan de piste ligt. De reissom bij de oudere jongeren mag hoger liggen. Adviesrapport Dynamic Holland augustus 2012 5 Ten tweede wordt geadviseerd de jongeren te motiveren nogmaals een reis bij Dynamic Holland te boeken. Om met deze jongeren in contact te blijven kan Dynamic Holland een reünie organiseren. Ook door het opzetten van een besloten Facebook pagina kan Dynamic Holland in contact blijven met deze jongeren. Ten derde wordt geadviseerd meer naamsbekendheid te creëren door een actief social media beleid. Er wordt geadviseerd een stagiaire aan te nemen die fulltime aan de slag gaat met social media. Door evenementen aan te maken op Facebook kan er een groter online bereik/meer naamsbekendheid gecreëerd worden. Via Twitter kan Dynamic Holland meer bereik creëren door gelijksoortige organisaties te zoeken en deze te volgen. De kans is groot dat de volgers van deze organisatie ook Dynamic Holland interessant vinden en gaan volgen. Daarnaast adviseer ik Dynamic Holland om in de tweets de volgers meer over te halen om te gaan retweeten. Zo kan er interesse gewekt worden bij de volgers van de volgers van Dynamic Holland. Ook het tweeten van foto’s zorgt voor meer retweets. Tot slot wordt geadviseerd geen gebruik te maken van Hyves. Het aandeel Hyves is de afgelopen jaren gedaald en het aantal Facebook gebruikers is gestegen. Het advies is om geen tijd en energie te steken in Hyves maar volledig te richten op Facebook

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutBewegen, Sport en Voeding
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk