De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Toegevoegde waarde m.b.t. thema's

Rechten:

Toegevoegde waarde m.b.t. thema's

Rechten:

Samenvatting

Het onderzoek richt zich op thema hotels, specifiek op de Nederlandse hotelketen WestCord Hotels. Zijn de thema’s van toegevoegde waarde, is het van belang voor de keuze van de gasten en hoe moet dat bij toekomstige hotels naar buiten worden gecommuniceerd? Er is intern onderzoek gedaan bij WestCord Hotels, in combinatie met het onderzoek in de hotelbranche, onder de concurrenten en de gasten en klanten. Zowel de zakelijke markt als de leisure markt is zeer concurrerend onder de hotels met hoge kwaliteit, service en een sterrenkwalificatie van minimaal drie sterren. De vraag naar luxe hotels met een hoge sterrenkwalificatie is groot op beiden markten. De gasten zoeken naar service, comfort en luxe en zijn bereid er voor te betalen. Een thema brengt meer toegevoegde waarde met zich mee bij een hotel. Het thema biedt een breder aanbod aan evenementen en faciliteiten die rondom het thema worden georganiseerd samen met de sfeer in het hotel. In totaal heeft WestCord Hotels 12 hotels in Nederland. Vier daarvan dragen een thema uit. Uit het desbetreffende onderzoek is gebleken dat WestCord Hotels niet genoeg de thema’s benadrukt in de communicatie naar de (potentiele) gasten toe. Vanuit observatie bij de concurrenten is gebleken dat thema’s ook daar niet duidelijk en genoeg benadrukt worden en hierdoor geen toegevoegde waarde vormen. Om de toegevoegde waarde van thema’s bij WestCord Hotels te vergroten is er onderzoek gedaan in de vorm van een enquete onder de doelgroep. 90% van de 287 respondenten wisten niet direct dat enkele hotels een thema betreffen. Hierdoor blijkt dat er niet genoeg naar buiten wordt getreden met de nadruk op de thema’s. Door het onderzoeken van de marktontwikkelingen en trends in de hotelbranche zijn er aanbevelingen gevormd die de toegevoegde waarde van de thema hotels benadrukken. Zodat de thema’s een criteriapunt wordt bij het zoeken van hotelaccomodatie. SUMMARY The research is about theme hotels, specific for the Dutch hotel chain of WestCord Hotels. Are the themes a value for guests and is it important enough among the guests when searching for hotel accommodations and how should it be communicated with future hotels to inform the guests? To get the answers there has been internal research at WestCord Hotels B.V., the market where they operate, the hotel competitors and the guests and clients. The business market as well as the leisure market, where WestCord Hotels operates, is competitive with lots of hotels with a good service and star rating of minimal three stars. The demand for a high star rating is great at the business market, as well as the leisure market. The guests are looking for service, comfort and luxury. And they are willing to pay for it. To have a theme, the hotel gets more value. The theme extends the range of facilities like events and the atmosphere in the hotels. WestCord Hotels has 12 hotels in total; four of them carry a theme. The results of the research concerns WestCord Hotels does not communicate to their guests enough that the respective hotels have a theme. Seen the hotel competitors, by observation a few of them, they have a theme that has not enough value to be chosen concerning the theme. To upgrade the value of the themes at WestCord Hotels there has been a survey among the guests about the point of view of themes hotels. 90% of the 287 respondents didn’t know that WestCord Hotels concerns theme hotels and indicated that there is less communicated about it. There will be recommendations at the end of this report to upgrade the value of themes at hotels, to be a criteria for the guests to choose a theme hotel.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2011
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk