De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Holland’s Next Topmodel: ‘Van traditioneel naar crossmediaal’

Rechten:

Holland’s Next Topmodel: ‘Van traditioneel naar crossmediaal’

Rechten:

Samenvatting

Deze afstudeerscriptie is een verkennend onderzoek naar het programma Hollands Next Topmodel. Holland’s Next Topmodel is gebaseerd op het Amerikaanse format, America’s Next Topmodel, en wordt geproduceerd door Endemol Nederland. De kijker wordt op de hoogte gehouden van de laatste mode- en beautytrends en ziet hoever een groep meiden gaat om hun droom te bereiken. Daarnaast heeft het programma als doel om de kijker te vermaken. Holland’s Next Topmodel wordt in 2011 uitgezonden op maandagavond om 20.30 op RTL5. Holland’s Next Topmodel draait al een aantal seizoenen mee en bij de zender RTL5 is er grote twijfel om een nieuw seizoen te starten. De vraag die ze zichzelf stellen is: zit de kijker nog wel te wachten op wederom een modeprogramma? Endemol heeft, als producent van het programma, de taak om de zender te overtuigen dat door ‘vernieuwing’ wel degelijk behoefte is aan een nieuw seizoen. Het doel van dit onderzoek is om inzicht te krijgen in de wensen en behoeften van vrouwen in de leeftijd van 20-34 jaar met een interesse in mode, beauty en lifestyle. Uit de online enquête en het panelgesprek dat is gehouden onder de doelgroep is gebleken dat internet een medium is waar veel gebruik van wordt gemaakt. Via dit medium kan de loyaliteit en betrokkenheid onder de doelgroep worden vergroot. Het advies dat in dit onderzoek wordt gegeven heeft als doel om de betrokkenheid van de kijker te vergoten door middel van een crossmediaal concept. De website van het programma zal worden uitgebreid tot een platform waar mode, beauty en lifestyle centraal staan en waar beleving, creëren en communiceren de sleutelwoorden zijn. Het modeplatform zal deel uit gaan maken van het dagelijkse leven van de kijker. Persoonlijke adviezen, de laatste mode trends en dat allemaal binnen handbereik. Een evenement geeft de kijkers de mogelijkheid om een kijkje te nemen in de wereld van mode en beauty.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk