De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Beautyjournaal.nl

Rechten:

Beautyjournaal.nl

Rechten:

Samenvatting

De probleemstelling is: op welke manier kan Beautyjournaal winst genereren uit product reviews? De doelstelling is: Na een periode van 17 weken heeft Beautyjournaal een onderzoekrapport met conclusies en adviezen hoe de product reviews te kunnen gebruiken in de verkoop van producten via verschillende webshops. Beautyjournaal bestaat sinds 2009 en is in die paar jaar uitgegroeid tot een platform met 63.210 unieke bezoekers en 165.632 pageviews (Google analytics, 25 april 2012) per maand. De uitgeefster van Beautyjournaal is Monique Lindeboom, de opdrachtgever van dit rapport. Beautyjournaal is een website waar beauty centraal staat. De website bestaat uit meerdere pijlers. Twee daarvan zijn het testpanel en het expert team. Dit zijn twee teams van vrouwen en mannen die producten en behandelingen uitproberen en testen en hier een review over schrijven. Deze reviews worden op Beautyjournaal gepubliceerd, uit dit onderzoek blijkt dat de reviews zeer hoog gewaardeerd worden. De kwaliteit en de eerlijkheid van de reviews wordt dan ook als goed bevonden. De lezers/lezeressen besteden per maand veel aan cosmetica: in totaal geeft 23,41% van de respondenten van de enquête tussen de €20,- en de €40,- per maand uit aan cosmetica. 24,39% geeft gemiddeld tussen de €40,- en de €60,- per maand uit aan cosmetica. Online wordt er minder besteed, 46,33% van de respondenten geeft minder dat €20,- per maand uit aan cosmetica in een webshop. Uit de enquête kwam naar voren dat er wel degelijk behoefte is aan een webshop, een eigen webshop vanuit Beautyjournaal. In het panelgesprek werd er aangegeven dat de verkoop van nicheproducten prettig zou zijn voor de lezers/lezeressen van Beautyjournaal. De webshop zou apart komen te staan van de database. In de database kunnen alle reviews overzichtelijk gecategoriseerd worden, op merk en product. Het testpanel en het expert team van elkaar gescheiden. Er kan een aparte knop in het menu komen te staan naar de webshop, een banner in de database en een banner op de pagina’s van de reviews en profielpagina’s van de leden van het testpanel of expert team. Er zijn drie leden van het testpanel geïnterviewd, met de vraag of zij bezwaar hebben tegen het feit dat hun reviews, die zij zonder betaling schrijven, voor direct commerciële doeleinden worden gebruikt. Zij hadden hier geen bezwaar tegen, op een voorwaarde: dat zij de reviews mogen blijven schrijven zoals zij dat nu ook doen. Eerlijk, onafhankelijk en met de creativiteit voorop. Maar dat zij ook een negatieve review mogen schrijven. Het is van belang dat ook negatieve reviews worden gepubliceerd, anders kan de betrouwbaarheid van Beautyjournaal verloren gaan.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk