De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Toepassen content per social media kanaal

Rechten:

Toepassen content per social media kanaal

Rechten:

Samenvatting

In tijden van de opkomst van internet en social media is de verhouding tussen bedrijven en klanten onderhevig aan verandering. Communicatie tussen de twee vindt plaats op steeds meer verschillende platformen. Zowel op online als offline gebied is het noodzakelijk voor bedrijven om constant de strategie aan te passen zodat er geen ruis ontstaat in de communicatie. Een aangepaste strategie kan het verschil betekenen tussen een trouwe klant en het vertrek van een unieke bezoeker. Free Record Shop wil graag een toegevoegde waarde blijven vormen voor haar fans, zowel online als offline. Het is echter niet volledig duidelijk wat de fans en de nieuwe (mogelijke) klant van Free Record Shop willen op de online platformen van Free Record Shop. Op basis van dit probleem is een probleemstelling geformuleerd: Welke content moet via de bestaande social media kanalen ingezet worden om aan informatievoorziening voor de (mogelijke) klanten via internet te voldoen? De juiste content voor de juiste persoon op de juiste plek; dat is het streven van dit adviesrapport. Juiste content kan gedefinieerd worden als de gewenste content van de huidige fan van Free Record Shop. Het inzetten van de juiste content per social media kanaal vormt uiteindelijk de kritieke toegevoegde waarde die Free Record Shop voor haar fans wil zijn. Op deze vraag wordt een advies geformuleerd middels vier hoofdstukken die elk een aspect van deze afstudeeropdracht bevatten. Deze scriptie begint met een beschrijving van de Free Record Shop fans, vervolgens zal er onderzoek gedaan worden naar de huidige social media kanalen van Free Record Shop, daarna zal de concurrentie en beste practices besproken worden. Ten slotte zullen typen content en doeleinden onderzocht worden om antwoord te geven op de probleemstelling.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk