De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

50-plussers op de arbeidsmarkt : Over de wijze waarop 50-plussers zich oriënteren op de arbeidsmarkt

Rechten:

50-plussers op de arbeidsmarkt : Over de wijze waarop 50-plussers zich oriënteren op de arbeidsmarkt

Rechten:

Samenvatting

Samenvatting De aanleiding van het onderzoek is de door de vergrijzing steeds groter wordende groep 50-plussers. In 2025 lopen er zeven miljoen 50-plussers op straat. Aangezien communicatie met deze groep steeds belangrijker wordt, wil ACA Communicatie de concurrentie voor zijn en meer inzicht verschaffen in de wijze waarop deze groep zich oriënteert op de arbeidsmarkt. Tijdens het onderzoek stond de onderstaande doelstelling centraal. Inzicht krijgen in de wijze waarop 50-plussers met een mbo-plus niveau zich oriënteren op de arbeidsmarkt en in de marktontwikkelingen en trends die zich voordoen bij deze doelgroep. Dit om ACA Communicatie advies te geven over de manier waarop werkgevers op een zo effectief mogelijke manier met deze doelgroep kunnen communiceren om zo geschikte kandidaten te vinden. De onderstaande probleemstelling stond centraal tijdens dit onderzoek. Hoe oriënteren 50-plussers met een mbo-plus niveau zich op de arbeidsmarkt en hoe kan ACA Communicatie haar klanten het beste adviseren over de wijze waarop zij effectief met deze doelgroep kunnen communiceren over vacatures? Summary The reason for this study is the fact that, through population ageing, the number of over-50s is growing steadily. By the year 2025, there will be seven million Dutch over-50s. Since communication with this population group has become increasingly important, ACA would like to get ahead of the competition and to provide more insight into the way the members of this age group find their way on the labour market. The central objective of the study was the following: To gain insight into the way over-50s with a MBO-plus educational level find their way on the labour market; and to gain insight into labour market development and the trends that affect this target group, with the purpose of providing ACA Communicatie with advice as to the way in which employers can communicate as effectively as possible with this target group in order to find suitable job candidates. The overall question, central to this study, is the following: In which way do over-50s with a MBO-plus educational level find their way on the labour market and which is the best way ACA Communicatie could advise her clients to communicate effectively with this target group about job posts?

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk