De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Verrijking van print

Rechten:

Verrijking van print

Rechten:

Samenvatting

Samenvatting: Dit onderzoek heeft zich op de optimale implementatie van de QR code in printuitingen gericht en onderzocht wat de toegevoegde waarde van de QR code voor de eindgebruiker is. Volgens Adformatie [2011] maken adverteerders nog weinig gebruik van de Quick Response code (QR code) in printadvertenties. Naast de inzet van adverteerders is er de achterblijvende adoptie van de consument De probleemstelling voor dit onderzoek luidt: ‘Wat is de toegevoegde waarde van een QR code voor eindgebruikers en hoe kan een QR code optimaal geïmplementeerd worden door adverteerders in de printuitingen van Sanoma Media’ Conclusie De toegevoegde waarde van een QR code voor de gebruiker is de mogelijkheid om vanuit print prijzen en aanbiedingen te verkrijgen. De QR code biedt het gemak om snel en eenvoudig iets te bekijken en te betalen. Ten slotte is de QR code geschikt om direct te kunnen communiceren met aanbieders, social media of review sites. De toegevoegde waarde voor adverteerders is dat zij kunnen zien hoe vaak er bewust en actief met de advertentie is omgegaan, om zo een beter beeld van de doelgroep te krijgen. Summary This research has focused on optimal implementation of QR codes in printed media of Sanoma Media and the added value of QR codes for the end users / consumers. Advertisers rarely use ‘Quick Response codes’ (QR codes) in printed advertisements. In the period July-August 2011 only 0,5% of the advertisers made use of it [Adformatie 2011]. Besides the advertisers, the consumer adaptation is lacking behind The problem statement for this research reads: ‘What is the added value of QR-codes for end users and how can QR-codes be implemented in the most optimal way by advertisers in printed media of Sanoma Media.’ Conclusion The added value of QR codes for the consumer is the ability to compare offers and prizes from printed media. A QR code enables a consumer to watch and pay something quick and easily. Last but not least QR codes are suitable to communicate directly with advertisers, social media or review sites. The added value for advertisers is the possibility to see how many people make active use of the advertisement, to learn more about the target group.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk