De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Het effect van kritische succesfactoren op de houding en het gedrag van de consument bij het inzetten van een branded app

Rechten:

Het effect van kritische succesfactoren op de houding en het gedrag van de consument bij het inzetten van een branded app

Rechten:

Samenvatting

De huidige informatieconsumptie en het mediagedrag zijn de laatste jaren sterk veranderd. De smartphones zijn een zichtbaar deel van de samenleving geworden en het app-gebruik is sterk gestegen. Deze veranderingen geven merken de kans om dichter bij de consument te komen, ieder merk wil maar al te graag in de ‘broekzak’ van de consument terecht komen. Toch blijkt uit onderzoek dat dit niet altijd even gemakkelijk is als het lijkt. Volgens onderzoek van Deloitte weten merken niet hoe zij een succesvolle app kunnen lanceren en hiermee hun communicatiedoelstellingen kunnen behalen (Guardian, 2011). TBWA wil als bekend reclamebureau graag haar klanten beter kunnen adviseren over dit vakgebied. De probleemstelling van dit afstudeeronderzoek luidt: “Wat zijn de kritische succesfactoren aan een branded app en hoe kan TBWA\ haar klant GAMMA adviseren bij het inzetten van mobiele applicaties om een positief effect op houding en gedrag van de consument te verkrijgen?” Vanuit deze probleemstelling valt de volgende doelstelling te formuleren: “Inzicht krijgen in de kritische succesfactoren van branded applicaties om advies te kunnen geven over het inzetten van mobiele applicaties om houding en gedrag van de consument tegenover het merk positief te beïnvloeden.” Om deze vragen te beantwoorden zijn er verschillende deelvragen opgesteld. Daarnaast is er gekozen om gebruik te maken van literatuuronderzoek en kwalitatief onderzoek. Het kwalitatieve onderzoek bevat 20 diepte-interviews onder experts en de doelgroep van GAMMA. Summary The definition of the problem for this thesis is: “What are the critical success factors of a branded app and how can TBWA advise her client GAMMA by applying a mobile strategy to achieve a positive effect on the attitude and behavior of the consumer?” From this definition of a problem follows a target, which is formulated as follows: “collecting insights about the critical success factors from branded apps to give advice about a mobile strategy which lead to a positive effect on the attitude and behavior of the consumer. “ There are some sub questions that will help to find an answer to these definitions of the problem. This thesis will be written for TBWA\NEBOKO Retail, an advertising agency located in Amsterdam. It is one of the most recommended agencies of the country and has a big portfolio of well known brands, the following brands belong to their portfolio: Albert Heijn, Alzheimer Nederland, Brand, Consumentenbond, C&V, Cup-a-Soup, Delta Lloyd, De Efteling, GAMMA, Heineken, Heinz, Holland Casino, IDFA, KPN, McDonald's, Pearle, Nissan, Tempo-Team, Unox en Wieckse. Some of these brands already started a mobile strategy. Some of them with the collaboration of the agency, but some of them did this with another partner. The following brands already have a strategy: Delta Lloyd, KPN, McDonald’s, Albert Heijn, Pearle, De Efteling and the Consumentenbond.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk