De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Social mediastrategie Stichting CliniClowns Nederland

Rechten:

Social mediastrategie Stichting CliniClowns Nederland

Rechten:

Samenvatting

Dit onderzoek bied een social mediastrategie aan die voor Stichting CliniClowns Nederland ontworpen is. De organisatie wilt optimaal gebruik gaan maken van haar social media kanalen. Stichting CliniClowns Nederland is een organisatie die zich, door middel van clowns, inzet voor zieke kinderen. Zij doen dit door een aantal verschillende diensten aan te bieden. Dit communiceert ze op een informele, enthousiaste, vlotte en ook professionele manier naar haar doelgroep toe. Echter gebruikt ze social media nog maar op een beperkte manier. De doelgroep van CliniClowns is erg groot, maar voor dit onderzoek is niet de gehele doelgroep interessant. Daarom is er gekozen om als onderzoeksdoelgroep mannen en vrouwen tussen de dertig en vijftig jaar te kiezen. Deze doelgroep bevind ze namelijk aardig veel op social media, maar is daarnaast ook een groep potentiele donateurs. Social media bied tegenwoordig veel potentie voor bedrijven en organisaties. Echter moet er tijd en aandacht in worden gestoken, wilt men het op de juiste manier gebruiken. Voor CliniClowns liggen er veel mogelijkheden op het gebied van social media.Ook was het goed om naar andere soortgelijke organisaties te kijken. Sommige organisaties maken erg goed gebruik van social media. Van een aantal goede doelen kunnen er goede ideeën worden overgenomen voor CliniClowns en haar social media gebruik. De respondenten waren goed te spreken over CliniClowns en social media, maar bijna niemand weet van het bestaan van haar social media pagina’s af. Doordat respondenten zelf niet benaderd worden, maken ze geen kennis met de social media kanalen van CliniClowns. Ze vinden dit wel interessant en willen graag inhoudelijke informatie ontvangen over het werk. Ook gaven zij interessante informatie, ideeën en tips voor de organisatie en haar social media. Kortom, er is in dit onderzoek genoeg informatie naar voren gekomen die interessant is voor het social media gebruik van CliniClowns. De strategie die hier uit voort is gekomen, helpt de organisatie bij het juist toepassen van al haar social media kanalen. Zo wordt CliniClowns onder andere aangeraden om meer interactie te creëren, nieuwe informatie te delen en bewuster haar berichten te kiezen. Dit en andere goede adviezen en uitkomsten zijn te vinden in dit onderzoek. Door de uitgekomen social media strategie te hanteren, zal Stichting CliniClowns optimaal gebruik gaan maken van social media. This study offers a social media strategy for Stichting CliniClowns Nederland. The organization will use her social media channels optimal. Therefore, several topics are investigated such as the organization, her audience, communications and social media. Stichting CliniClowns Nederland is an organization that, with clowns, brings happiness to sick children. They do this with a lot of different services. The organization communicates in an informal, enthusiastic, smooth and also professional way to her audience. However, she uses social media online in a limited way. The audience of CliniClowns is very large, but for this study not the entire audience is interesting. Therefore we decided to study an audience from men and women between thirty and fifty years. This audience was choose, because they use pretty much social media, but is also a group of potential donors. Nowadays, social media offers a lot of potential for companies and organizations. However, time and attention are needed if they want to use it the right way. For CliniClowns there are many possibilities around social media. It was also good to look to other similar organizations. Some organizations use social media very well. From a number of charities there ideas can be taken over for CliniClowns and her social media use. The respondents were positive about CliniClowns and also about social media, but almost nobody knows of the existence of CliniClowns her social media pages. Because respondents don’t be approached an the don’t know the social media channels of CliniClowns. When they once knew, they had interest to follow these channels. Their main reason to follow CliniClowns is their interest and content information of the work of the CliniClowns. They also provided interesting information, ideas and tips for the organization and her social media channels. In short, there is enough interesting information in this study for the use of social media for CliniClowns. As result we got a strategy, which helps the organization to use her social media channels optimal. Therein we recommended CliniClowns to create more interaction, give new information to share and choose her messages conscious. This and other advice, pared with good results, can ben found in this study. With handling this social media strategy Stichting CliniClowns Nederland will use all her social media channels optimal.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk