De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

22tracks: “New Music, The Best Way”

Rechten:

22tracks: “New Music, The Best Way”

Rechten:

Samenvatting

Samenvatting Het doel van dit onderzoek is om antwoord te vinden op de probleemstelling: “Welke on- en offline activiteiten kan 22tracks.com in 2012 ontplooien om het aantal unieke bezoekers van de genres house en techno met 200% te vergroten?’. Allereerst analyseert dit onderzoek de geschiedenis van 22tracks en het idee achter het bedrijf van Vincent Reinders en Gilles de Smit. Hierna volgt de interne bedrijfsanalyse. Er wordt beschreven wat 22tracks en zijn curatoren op dit moment doen om de afspeellijsten house en techno onder de aandacht te brengen van het publiek. Ook de marketingmix van 22tracks (5 P’s) en een SWOT-analyse van het bedrijf komen hier aan bod. Vervolgens wordt hoe andere succesvolle aanbieders van online muziek hun bezoekers aantrekken en wat de verwachtingen van experts zijn voor de toekomstige ontwikkelingen van dit soort services. Daarbij worden de best practices en trends uit dit vakgebied geanalyseerd en bekeken welke elementen daarbij van belang zijn voor het optimaliseren van 22tracks. Twee curatoren delen via interviews hun mening over 22tracks en hun visie op toekomstige ontwikkelingen van de service. De huidige bezoekers en fans van 22tracks maken het onderzoek compleet via drie verschillende panelgesprekken. Hierbij wordt beschreven wat zij vinden van het huidige aanbod van 22tracks en hoe zij de huidige service ervaren. Ook wordt besproken hoe 22tracks het best kan aansluiten op hun wensen in de toekomst. In het slot van dit onderzoek worden alle resultaten geanalyseerd, aanbevelingen gedaan en aan de hand van deze aanbevelingen conclusies getrokken. Uiteindelijk wordt de probleemstelling gedetailleerd en specifiek beantwoord, en wordt aan 22tracks aanbevolen welke online en offline activiteiten de unieke bezoekersaantallen van de afspeellijsten house en techno met 200% verbeteren. Summary The purpose of this research is to find an answer to the question: "What online and offline activities 22tracks.com will increase the number of unique visitors to the genres of house and techno with 200% in 2012?". First, this research analyzes the history of 22tracks and the idea behind the company of Vincent Reinders and Gilles de Smit. What follows is an internal analysis of 22tracks. It describes what 22tracks and its curators are currently doing to get the attention of the public regarding the different playlists. The marketing of 22tracks (5 P's) and a SWOT analysis of the company are also discussed here. After this is highlighted how other successful providers of online music attract visitors and the expectation of social media experts regarding future developments for these type of services. In addition, best practices and trends in this field are highlighted and the factors that are of importance for optimizing 22tracks are analyzed. The curators offer their opinion on 22tracks through interviews and share their views on future developments of the service. The current visitors and fans of 22tracks complete the survey via three panel discussions. In this part of the study is described how they feel about the current supply of 22tracks and how they experience the service. Also is discussed in what way 22tracks can best meet their needs in the future. In the conclusion of this study, all results analyzed and conclusions are presented. With these conclusions as a basis recommendations are made to 22tracks about what on-and offline activities improve the unique visitors to the playlist house and techno with 200%

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk