De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Oilily en haar fans (Oilily’s brand loyalists)

Rechten:

Oilily en haar fans (Oilily’s brand loyalists)

Rechten:

Samenvatting

Samenvatting Oilily is een merk dat sinds haar oprichting in 1963 een zeer sterke identiteit heeft opgebouwd. Het merk is meer dan de kleurrijke kleding, servies, cosmetica, tassen en meer die zij biedt: het is voor de consument een manier om zichzelf te onderscheiden en vorm te geven aan hun eigen identiteit. Door de sterke binding die deze consumenten met het merk Oilily voelen, verspreiden zij het enthousiasme voor het merk onder anderen om hen heen. Deze enthousiaste fans zijn belangrijk voor een merk als het gaat om het opbouwen van merkwaarde, het aantrekken van nieuwe klanten en het creëren van nieuwe fans. In dit rapport is gekeken naar wat de fans van Oilily voor het merk kunnen betekenen. De probleemstelling die hiervoor is geformuleerd, is als volgt: Hoe kunnen de fans van Oilily ingezet worden om meer mensen met het merk Oilily te verbinden? Door middel van deskresearch en fieldresearch in de vorm van enquêtes onder de fans van Oilily is er gezocht naar een antwoord op deze probleemstelling. Summary Over the years, Oilily has created a very strong brand identity. The colourful clothing, tableware, cosmetics, bags and other products are what Oilily is famous for, but the identity is what makes the customers feel connected to the brand. The brand identity of Oilily is being used by these customers to give shape to their own identity. This is causing the customers of Oilily to feel a very strong connection with the brand, which they express by spreading their enthusiasm about the brand to others. These so-called ‘brand loyalists’ can be of high value for a brand. They attract new customers and are able to turn ‘regular’ customers into new brand loyalists. This report was written to give an advise about how Oilily’s brand loyalists can be used to connect more people with the brand Oilily. Desk research was done to gain more information about this subject, as well as field research which was conducted by letting fans of Oilily fill in a survey, to give insights about how they feel about the brand and in which way they can be stimulated to spread their enthusiasm about the brand.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk