De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

"Crossmediaal plan Verborgen Verleden : Adviesrapport met crossmediale toepassingen voor het programma Verborgen Verleden op basis van de wensen en behoeftes van de kijkers "

Rechten:

"Crossmediaal plan Verborgen Verleden : Adviesrapport met crossmediale toepassingen voor het programma Verborgen Verleden op basis van de wensen en behoeftes van de kijkers "

Rechten:

Samenvatting

Managementsamenvatting Dit onderzoeksrapport beantwoordt voor de NTR de vraag in hoeverre er bij kijkers behoefte is aan een crossmediaal concept rondom het programma Verborgen Verleden. En als deze behoefte er is, wordt behandeld hoe deze behoefte op een verantwoorde manier kan worden ingevuld. Het adviesrapport is uitgebracht na verdieping in de volgende deelonderwerpen: een interne analyse, een doelgroepanalyse, crossmedia en interactie en de trends en best practices van dit moment. De belangrijkste conclusies zijn dat er zeker een behoefte is naar interactie in de vorm van crossmedia. Het is geen overweldigende groep kijkers die deze wens hebben, maar zeker een groep die serieus genomen dient te worden. Steeds meer televisieprogramma’s of andere vormen van media maken de stap naar crossmedia en met het oog op de toekomst, is het zeker het overwegen waard voor Verborgen Verleden dezelfde stappen te durven nemen. Met het oog op de behoefte en wensen van de kijkers, maar zeker ook die van de opdrachtgever, is er een gebalanceerd crossmediaal concept ontstaan. Een concept dat weinig risicovol is, maar aan de andere kant de beleving van de kijker aanzienlijk kan vergroten. Summary This research answers to the NTR the extent to which viewers there is a need by viewers for a crossmedial concept around the program Verborgen Verleden. And if the need is there, you will learn how these needs can be completed in a responsible manner. The advisory was released after research in the following sub-topics: an internal analysis, audience analysis, crossmedia and interaction and the trends and best practices at the moment. The main conclusions are that there is certainly a need to interact in the form of crossmedia. It is not an overwhelming group of viewers who have this desire, but a group that should be taken seriously. More and more television programs or other forms of media make the step to crossmedia and with a look at the future, it is certainly worth considering that for Verborgen Verleden. In view of the needs and desires of viewers, but also that of the client, there is a balanced crossmedia concept arise. A concept that has little risk, but on the other hand, the experience of the viewer can significantly increase.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk