De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Vóór meiden met ballen

Rechten:

Vóór meiden met ballen

Rechten:

Samenvatting

Samenvatting Hier voor u ligt het communicatieadvies om de leegloop van meisjes die voetballen tegen te gaan dat ik heb geschreven naar aanleiding van de afstudeerstage bij het sportmarketingbureau House of Sports. Deze analyse in combinatie met de interviews en het onderzoek hebben geleid tot onderstaande adviezen: • wedstrijddag verplaatsen, • punten uit het plan van aanpak van de Koninklijke Nederlandse Hockeybond overnemen om terugloop tegen te gaan, • werken, aan een beter toekomstperspectief voor de meiden, • crossmediaal publiceren overwegen, • vrijwilligers opleiden om een online community op te zetten. Dit rapport geeft de tips en adviezen die ertoe kunnen leiden dat de KNVB en de clubs de meisjes beter begrijpen, zodat zij beter kunnen inspelen op de wensen, behoeften en verwachtingen van de voetbalmeiden. Summary This is an advice of how to prevent girls from quitting on soccer that has been written on the occasion of my internship at a marketing company that focuses on sports: House of Sports. Beside the before mentioned measures there were also several interviews with professionals specialised on girls marketing and sport communities. Beside the research there was also made an analysis of the competition. This analysis in combination with the research has led to the following advice: • change the matchday, • copy points from the plan of approach of the Royal Dutch hockey bond in order to decrease the reduction, • the KNVB and the clubs will have to work on a better future for the girls, • the KNVB can keep cross-media publishing in mind, • to train volunteers to set up an online community. This report displays the tips and advice, it is a guide that will lead to the KNVB and clubs to understand the girls better, so that they can respond to the needs and expectations of the soccer girls.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk