De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Impulsaankopen op webshops

Rechten:

Impulsaankopen op webshops

Rechten:

Samenvatting

In webwinkels voor kleding verzanden impulsaankopen vaak in voortijdig afbreken van de aankoop, omdat zij worden gehinderd in hun aankoopproces. ONDERZOEKSVRAAG In hoeverre is het mogelijk om het aantal impulsaankopen van een webshop in de modebranche te verhogen door in te spelen op het aankoopproces van spontane shoppers? DEELVRAGEN 1) Hoe gaat het met de Nederlandse modemarkt? Welke soorten online shops zijn er? Waar winkelt de spontane shopper? - 2) Wie is de spontane shopper? Wat is de reden dat zij voortijdig afhaakt tijdens een online aankoop? – 3) Hoe verloopt het online aankoopproces? Hoe komt een impulsaankoop tot stand? Wat is het verschil tussen een cognitief en een affectief denkniveau? – 4) Op welke manier kunnen webshops het aankoopproces beïnvloeden? Hoe kijkt de spontane shopper naar een webshop? Hoe kan een webshop de spontane shopper beïnvloeden?

OrganisatieHogeschool van Amsterdam
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2013
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk