De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Special Wonen in Spanje voor Spanje Magazine

Rechten:

Special Wonen in Spanje voor Spanje Magazine

Rechten:

Samenvatting

Spanje! Magazine is een tijdschrift dat zich voornamelijk richt op senioren met een interesse in Spanje. Binnen de doelgroep is emigreren naar Spanje niet uitzonderlijk. Er staat verder weinig tot geen informatie over emigreren in het tijdschrift terwijl dit wel leeft in deze doelgroep. Dit feit maakt het interessant een special te produceren met informatie over wonen in Spanje. Er is onderzoek gedaan naar de doelgroep van Spanje! Magazine. Er is uitgezocht wat de behoeften zijn van deze doelgroep en wat voor informatie over wonen in Spanje belangrijk is voor in de special. De doelstelling van dit onderzoek luidt als volgt: Spanje! Magazine ontwikkelt een special over wonen in Spanje aansluitend op de behoeften van de doelgroep, om de huidige abonnees in Spanje en Nederland steviger aan het magazine te binden en zo mogelijk nieuwe abonnees te werven. Om aan deze doelstelling te kunnen voldoen, moet de volgende probleemstelling worden beantwoord: ‘Wat kan Spanje! Magazine in een special over wonen in Spanje zetten, zodat deze aansluit op de behoeften van de doelgroep?’ De doelgroep voelt zich jong en vitaal. Een term als ‘senior’ mag worden vermeden, want de doelgroep voelt zich hier niet door aangesproken. Men geniet nog volop van het leven, wordt graag aangesproken met ‘je’ en gaat graag de deur uit. Toch komt leeftijd met gebreken en gaan bijvoorbeeld de ogen met de jaren achteruit. Zo is het verstandig lettertypen te vergroten en contrasten te verduidelijken. Informatie kan hier aan worden aangepast en zich richten op wat juist wél kan in plaats van wat niet (meer) kan. Deze resultaten van de deskresearch en de interviews zijn samengevoegd en gebruikt om de special te ontwikkelen. Door middel van de panelgesprekken is bevestigd dat de special inderdaad past bij de doelgroep. En zo is hij ontstaan: de special met zowel zakelijke- als recreatieve informatie over ‘wonen in Spanje’, aansluitend op de behoefte van de doelgroep. De special biedt de lezers van ¡Spanje! Magazine iets extra’s om hen zo aan het magazine te binden. SUMMARY ¡Spain! Magazine is a magazine that focuses mainly on seniors with an interest in Spain. The idea of immigrating into Spain is not an unusual one amongst the members of this target group. Nevertheless, there is little or no information at all about immigration in the magazine, even though the possibility of some of the readers considering residing in a foreign country is highly probable. This fact offers an interesting opportunity to produce (introduce) a special with information about living in Spain. A research has been carried out recently among the readers of ¡Spain! Magazine. It has rendered enough material regarding the doubts, incentives and needs of the target group, as well as information about communication and living in Spain. The objective of this study is as follows: ¡Spain! Magazine presents its readers with a special about living in Spain, providing all the information that the target group considers vital. And also aim to bind its current readers in Spain and the Netherlands to the magazine and moreover, look into the possibility of adding more subscribers in the future. In order to fulfill this objective, the following needs to be answered: “What should ¡Spain! Magazine include in a special about living in Spain, so that it fits the needs of the target group?” The study consists of a desk and a field research. The desk research looks at the target group, the communication with the target group, ¡Spain! Magazine and the competitors of ¡Spain! Magazine. In the field research, interviews and panel discussions assist to look into the needs of the target group in terms of communication and the lingual and cultural aspects of living in Spain. It is necessary to point out that despite the target group’s age the majority regard themselves as mature and vivid. A term such as ‘senior’ should be avoided if possible, since they may result in the target group feeling marginalized or disrespected. The special should address them as individuals, who enjoy going out, not afraid of living their life, looking for new adventures and therefore should be approached in a casual way. An issue that should be taken under consideration has to do with those members of the target group whose eye sight has deteriorated due to their age. It would be therefore effective to increase the fonts and adjust the contrasts so as to clarify the text and make it more relaxing for the readers of ¡Spain! Magazine. On the whole, attention should be given on what is available to experience rather than what is no longer possible to achieve. The results assembled by the desk research and the feedback gathered from the interviews are combined and used in order to develop ¡Spain! Magazine’s special. The panel discussions confirm that the special indeed matches the needs of the target group. The special with both business and leisure information about 'living in Spain', followed by the answers of the target group’s enquiries is created. The addition of the special to the subject matter of the magazine will bind its readers to it.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
OpleidingMedia, Informatie en Communicatie
AfdelingMedia, Creatie en Informatie
Jaar2012
TypeBachelor
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 26 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk