De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

Flair, toepasbaar in het dagelijks leven

Rechten:

Flair, toepasbaar in het dagelijks leven

Rechten:

Samenvatting

Vrouwenbladen, in Nederland zijn het er een paar honderd, over de hele wereld een paar duizend. In deze markt bomvol concurrentie zijn onderscheidend vermogen en een trouwe lezeresgroep van groot belang. Heeft een tijdschrift die twee punten niet op orde, dan kan dat grote gevolgen hebben voor het voortbestaan van de bladen. Recente voorbeelden hiervan zijn Yes en Fancy, twee vrouwenbladen die het afgelopen jaar zijn opgedoekt binnen Sanoma Media. Met Flair gaat het daarentegen goed en om dat zo te houden moet er constant aan het blad gewerkt blijven worden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de restyling die recentelijk (april 2012) is doorgevoerd. Twee uitgaves van Flair, de Flair-uitjesboekjes en de Flair-Specials, hebben binnen Flair een belangrijke rol. Ze generen extra winst, mediawaarde en zorgen ook voor een grotere merkbinding. Zaak dus, om de lezeres tevreden te houden over deze twee Flair uitgaves. De mening van de lezeres was tot nu toe niet bekend. Daarom luidde de probleemstelling van dit onderzoek “Wat vindt de Flair lezeres van de Flair-uitjesboekjes en Flair-Specials en wat zou zij, als het om de content gaat, eventueel anders willen zien?”. Als kader voor het onderzoek is dieper ingegaan op de positionering van Flair, de concurrentiepositie alsmede de relevante trends.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk