De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk

Terug naar zoekresultatenDeel deze publicatie

De Vier Windstreken

Rechten:

De Vier Windstreken

Rechten:

Samenvatting

SAMENVATTING Kinderboekenuitgeverij De Vier Windstreken heeft een eigen website met daarin een ingebouwde webshop. Met deze website wil de uitgeverij boekhandels, pers, scholen, bibliotheken en particulieren zo goed mogelijk informeren en de verkoop van eigen producten stimuleren. Er is onderzoek gedaan naar de website met als doel; het maken van een adviesrapport waarin beschreven staat hoe de website beter ingezet kan worden, hoe de huidige kwaliteit van de website is en welke verbeteringen er gewenst zijn zodat deze voldoet aan de wensen en de verwachtingen van de doelgroep. Door middel van een analyse van de website, een concurrentie analyse, een blik op de trends en ontwikkelingen, een expertbeoordeling, vier usability testen en een online enquête zijn de volgende conclusies en adviezen tot stand gekomen. Op het gebied van look and feel is de website onverzorgd, onoverzichtelijk en niet visueel aantrekkelijk. De sfeer en kwaliteit van producten en uitgeverij zijn niet doorgevoerd in de website van de uitgeverij. Er wordt een juiste tone of voice gebruikt, maar op de website mist informatie over de uitgeverij zelf. Qua interactie is het op de website niet zichbaar op welke sociale media de uitgeverij actief is. Het is voor bezoekers ook niet mogelijk om producten te delen of te liken. Bij de aangeboden diensten is de website niet gebruiksvriendelijk. Bezoekers moeten vooraf inloggen of registreren, het downloaden van gratis producten is ingewikkeld en de verschillende doelgroepen kunnen moeilijk of niet, de informatie vinden die voor hen interessant is. Op het gebied van de sociale media is de uitgeverij goed actief op Facebook, Hyves en Twitter. Een nieuwe en voor hen belangrijke ontwikkeling zou Pinterest kunnen zijn. Als laatste verschijnt de website laag in de page- rank van de zoekmachines en is de website onder andere niet op de juiste manier gecodeerd. Er staat verkeerde en dubbele content bij de meta description en meta keywords. Het advies luidt dat de uitgeverij de vormgeving en indeling van de website moet aanpakken. Er moet informatie over de uitgeverij zelf op de website komen en sociale media moeten in de website worden doorgevoerd. De website moet gebruiksvriendelijker worden gemaakt. Een bestelling moet meteen geplaatst kunnen worden, zonder inloggen vooraf en gratis producten moeten eenvoudig te verkrijgen zijn. Er moeten aparte pagina's voor de verschillende doelgroepen komen met daarop voor hen relevante informatie. De ontwikkeling van Pinterest moet in de gaten worden gehouden en de codering van de website moet worden verbeterd. SUMMARY Children's book publishing De Vier Windstreken has their own website with a built-in webshop. With this website they want to inform the bookstores, publishing press, schools, librarians and the private consumer as well as possible, and stimulate the sale of their own products. Research is done with the aim of making a report which describes how the website can be used better, how the current quality of the website is and which improvements are desired so that it meets up with the wishes and expectations of the target group. By analyzing the website, an analysis of the competitors, a look at the trends and developments, an expert assessment, four usability tests and an online poll, the following conclusions and advices have been given. In terms of look and feel is the website messy, cluttered and not visually appealing. The atmosphere and quality of both the products and the publishing are not reflected in the website of the publishing house. There is used a proper tone of voice, but there is no information on the website about the publising house itself. In terms of interaction is the activity on social media invisible on the website, it is also impossible for visitors to share or like products. The offered services are not easy to use. Visitors need to login or register, the download of free products is complicated and for the several target groups can it be hard to find relevant information. The social media activities of the publisher on Facebook, Hyves and Twitter are good. Pinterest could be also an important development. The website has a low pagerank because it is not coded properly. There is wrong and double content within the meta description and meta keywords. The research indicates that the design and format of the website have to be updated. There must be information about the publishing house itself and social media should be reflected in the website. The website should be made more user-friendly, visitors must have the possibility of ordering without register in advance and the downloading of free products must be simplified. Separate pages should be created with relevant information for the several target groups.The development around Pinterest should be kept an eye on and the coding of the website must be improved.

Toon meer
OrganisatieHogeschool van Amsterdam
InstituutMedia, Creatie en Informatie
Gepubliceerd in
Jaar2012
TypeBachelorscriptie
TaalNederlands

Op de HBO Kennisbank vind je publicaties van 25 hogescholen

De grootste kennisbank van het HBO

Inspiratie op jouw vakgebied

Vrij toegankelijk